Методичні розробки

    Фрагмент практичної роботи на занятті гуртка "Олівець- малювець"

   Майстер клас. Виготовлення оберегу для солдатів. "Ми любимо ВОЛЮ України!"

                                                  (8 квітня 2022р.)

  
         Детальніше розглянути по крокове виготовлення оберегу можна тут:

  Методична розробка "Виготовлення мальованої Валентинки."

                                                                                           (8 лютого 2022р.)

Тема: Малюнки до Дня Святого Валентина.    

   Сьогодні пропоную намалювати малюнок за описом покрокових дій.

На аркуші паперу намалюйте велике коло. Можете використати циркуль, або тарілку.

                                                       

Відмідьте з гори кола 4см і 5 мм поставте крапку.
від крапки до країв кола відмірте 6см 5мм і проведіть лінії.
Внизу, навпроти відміченої верхньої точки до країв кола відмірте 10 см і проведіть пряму. Так само проводимо з іншого боку.

                                         

Роздивіться зображення, що утворилось.
Ми бачимо в середині кола зображення серця.
Плавними лініями промалюємо біля допоміжних ліній наше утворене серце.

                                             

Допоміжні лінії (ті, що зображували з допомогою лінійки та саме коло) треба витерти залишивши лише малюнок серця.

Використовуючи шаблон меншого серця виконаємо малюнок метелика та промалюємо його необхідні частинки.





Промалюємо стрічку з побажанням.

Виконає малюнок в кольорі.


Фрагмент практичної частини заняття гуртка "Павутинка"
Тема: Виготовлення композиційного малюнка "Краєвид морського дна"    
Мета: Вчити виконувати композиційні малюнки в техніці нитяна графіка.
  

Сьогодні виконаємо композиційний малюнок "Краєвид морського дна"

Нам будуть необхідні такі матеріали: картон, кольрові нитки (акрилові), м'яка основа, гольничка, голка, шило, кольорові олівці.

Працюємо за зразком за зображеннями на фото. дуги"

1.Виконуємо ескіз малюнку мормького дна, виготовляємо схему та виконуємо заповнення за правилами заповлення "дуги" (пропускаємо 7 дірочок та далі працюємо за інструкційною таблицею заповнення базової фрми "дуга").


2. На дні моря живе та полює багато різноманітних тварин та риб. Виконуємо ескіз малюнку краба та рибок. Виконуємо схему малюнків.

3. Ростуть водорослі. Зображуємо їх та виготовляємо схему.

4. Зобразимо  медузу та виготовимо схему.

На фото зображені покрокові інструкції виконання заповнень базових форм використаних на малюнках.



5. Виконавши всі заповнення за схемами малюнків використовуючи кольорові олівці зафарбуйте чисті місця на картоні. При цьому розмежуйте кожний з пагорбів.

Ви отримаєте закінчену роботу.

В рамках  Місячника правової освіти 
в КЗ "ЦДЮТ Долинської міської ради"
на заняттях гуртків "Олівець-малювець" та "Павутинка" проведено правову гру
"Хочу - і не можна, не хочу - треба. Як їх узгодити?"

Мета: Ознайомити вихованців з поняттями: "можна", "треба", "не хочу" у процесі гри;  повторити права та обов'язки дітей під час виконання заповнень таблиць та гри "Веселкова рулетка"; розвивати пам'ять, мислення, наполегливість, впевненість у собі;
виховувати повагу до інших дітей та дорослих.
Хід правової гри:
1 тур: Дидактична гра: "Скринька, скринька, розкажи і всім нам покажи".
Вступне слово: діти дивляться, яка гарна скринька. Вона чарівна. Зазернувши в неї можна когось побачити. Там хтось живе - єдиний у всьому світі, тільки він, так усміхається, тільки у нього такі гарні вуха, такий симпатичний носик, такі рум'яні  щічки. Він ні на кого не схожий, не повторний. Це найцінніший скарб нашої планети. Хочете дізнатись хто там? Тож дивіться, але не розкривайте, поки кожний з вас не зазирне в скриньку.
(Діти по черзі зазирають у скриньку,)
- Кого ви там побачили? Та насамперед ви люди. І кожен з вас- найважливіша людина на Землі.



2 тур:
За 10 порадами В.О.Сухомлинського ознайомитись з порадою "можна..." необхідно підібрати пораду "треба..."



3 тур:
Повторення прав та обов'язків дітей заповнення таблиць.



4 тур:
Гра "Веселкова рулетка"
Правила: учасники  гри  обертають веселкову рулетку. Зупинячись рулетка вказує на відповідний сектор та завдання у картинках.



5 тур: Підведення підсумків.


   Вивчення заповнення базової форми "кут" нетрадиційним способом.     
 Для  вивчення та кращого запам'ятання заповнення базової форми нитяної графіки  пропоную відео. Спробуйте вдома погратись в гру. 

https://www.youtube.com/watch?v=AqO82DGUXo4                          

Фрагмент виконання тренувальних вправ
      1. Утворення кута.
2. Виготовлення схеми "кута", поділ прямої на однакову кількість рівних відрізків.
3. Виконання заповнення схеми нитяної графіки.

https://drive.google.com/file/d/1gFWU4KMVwy5TeqSCeC9F9z3mXFIjWuMC/view?usp=sharing

                             Способи заповнення базової форми "коло"

                               перегляньте відео за посиланням тут:

Дивись тут:

https://drive.google.com/file/d/1bHoKsZXleTgRnQHJ-HZjl3nGykuPBvHb/view?usp=sharing

Малюнок "Ялинка" в техніці нитяна графіка 
Вчитись завжди цікаво. Спробуйте і Ви тут:





 Опис власного досвіду роботи керівника гуртка "Олівець-малювець", "Павутинка" читати тут:

                  Виготовлення творчого торту:  дивитись тут: 


                                     Майстер клас

Виготовлення вітальної листівки в техніці нитяна графіка

                   (Травень 2020р.)      дивитись тут:

                                   

                                      Майстер клас

Тема: Виготовлення композиційного малюнка «Курча у Великодньому яйці».
Мета: Вчити виконувати малюнки в техніці нитяна графіка.
Виконувати заповнення базових форм нитяної графіки «овал», «кут», «дуга» використаних у схемі малюнка, розвивати стійку зорову увагу, пам’ять, уяву;
Виховувати посидючість, цілеспрямованість, наполегливість, бажання отримати кінцевий результат. 
Обладнання:  папір картонний, голка, шило, м'яка основа, простий олівець, кольорові нитки (акрил), лінійка.
                                Хід роботи:
Вступна розповідь:
   Святкування Великодня  традиційно займає три дні. Тому святковий настрій ще не відійшов. 
Сьогодні пропоную виготовити композиційний малюнок за покроковою інструкційною фото карток.
                        Виконаємо композиційний малюнок
                             "Курча у великодньому яйці"

Дотримуємось правил безпечного користування з приладами та матеріалами.
              Виконуємо етапи роботи з малюнком:
Пригадуємо способи заповнень базових форм нитяної графіки.
                   (Дивись інструкційні фото картки.)
Виконуємо ескіз малюнка. Простим олівцем малюємо овал яйця та зображуємо курча, писанки.

        
Виготовляємо схему малюка. Кладемо на стіл мяку основу. Поверх ескіз малюнка. Виконуємо проколювання під лінійку шилом. Відстань між дірочками 5мм.


                      
Розпочинаємо виконувати заповнення базових форм нитяної графіки в кольорі. Дивимось схеми заповнень кожної з частин зображених на малюнку.
Підбираємо кольорову гаму пташки. Виконуємо заповнення базових форм «кут», «дуга».


                    
Виконуємо верхню частину заповнення схеми малюнка в кольорі.
Заповнюємо «овал» за правилами заповнення базової фоорми «коло» (І спосіб).

                     
Виконуємо нижню частину заповнення схеми малюнка в кольорі.
Заповнюємо «овал» так само, як у верхній частині малюнка за правилами заповнення «коло» (І спосіб). Та три писанки  використовуємо правила заповнення базової форми «коло» (І, ІІ та ІІІ способом). Кожну з писанок заповнюємо одним із способів заповнення «кола».
              
Переходимо до заповнення великої схеми «овалу» -  контур писанки. Використовуємо шов «вперед голка, назад голка».
Кольори для виконання заповнень базових форм нитяної графіки та малюнка в кольорі оберіть за вашою уявою.



Кожний з Вас, хто виконуватиме малюнок отримає в результаті своє неповторне індивідувальне зображення малюнка «Курча у Великодньому яйці».


                                                Майстер-клас 

     Виготовлення квітки з дроту в техніці нитяної графіки.
                    (Працюємо за зображеннями на фото.)
Необхідно підготувати для роботи:


 Відрізаємо дріт довжиною 50 см та накручуємо на спицю для утворення пружинки.Розтягуємо пружинки довжиною 13см

Згинаємо за краї та змотуємо, утворимо пелюстку. За правилами заповнення базової форми "коло" виконуємо заповнення пелюстки по колу (Іспосіб).
Так заповнюємо, білим кольором нитки, всі пелюстки.




   Розділяємо кількість пелюсток квітки на три частини. Три пелюстки залишаємо із заповнення білим кольором. 
  За правилами заповнення базової форми "дуга" виконуємо заповнення пелюсток червоним та рожевими кольорами.






Починаємо складати пелюстки за кольорами: білий, рожевий, та червоний . Кріпимо пелюстки між собою.

Приєднуємо пелюстки рожевого кольору.

Кріпимо пелюстки червоного кольору. Стебло - окрема розтягнута пружинка. 
Додаємо листочки та чашолистки.


Квітка готова.

                                         Майстер-клас

          "Виготовлення  писанки в техніці нитяна графіка.  

                                                    Обираємо колір  для писанки.
                                             (На фото значення кольорів у писанкарстві)

Необхідні матеріали:


                                                     Зображуємо ескіз писанки

Виготовляємо схему малюнка та розпочинаємо виконувати заповнення базової форми "овал" в техніці нитяна графіка


Нитки для заповнення малюнка в кольорі можна підібрати за бажанням.


На останньому етапі необхідно обійти по контуру писанку використовуючи шов "вперед голка, назад голка"

     Тема: Плакат «За здоровий спосіб життя».

Мета: Вчити дітей берегти своє здоров’я. Актуалізувати знання, здобуті на заняттях та під час уроків, з питань дбайливого ставлення до власного здоров’я; формувати навички здорового способу життя; виготовити плакат –аплікацію – під час виконання різних завдань;
Розвивати увагу, логічне мислення, уяву, вміння аргументувати, доводити, виховувати товарискістьь, колективізм; прищеплювати бажання займатися фізичною культурою і спортом.
Обладнання: фломастери, кольорові олівці, гумка, простий олівець, ножиці, клейка стрічка, або клей, заготовки- заголовки, білий папір, одяг для чоловіка, що зображений на плакаті, плакат з малюнком чоловіка.
                                                        Хід заняття:
І.Вступна частина:
1.Організація вихованців до заняття.
2. Перевірка присутності вихованців та їх обладнання.
3. Актуалізація опорних знань.
Пропоную розгадати загадку:
Хто ранком ходить на чотирьох ногах, удень-на двох, а ввечері- на трьох?(Людина)
Бесіда за запитаннями:
-А хто така людина?
(-це жива наділена  інтелектом істота, здатна мислити, має право обирати та нести відповідальність за свої дії та рішення, може фантазувати, уявляти, творити, має власне судження.)
Отже ми всі присутні тут хто? (Люди)
Так. Що є найголовнішим у житті людини? (Її здоровя)
-Що таке здоровя?
(-це стан живого організму при якому всі організми здатні виконувати свої життєві функції.)
Вірш: (розповідає дитина)
 Хто зоровий, той сміється.
Все йому в житті вдається,
Він долає всі вершини
Це чудово для людини.
Хто здоровий, той не плаче
Жде його в житті удача,
Він уміє працювати
Вчитись і відпочивати.
4.Повідомлення теми та мети заняття
Слово керівника гуртка:
У всіх привітаннях ми від душі бажаємо один одному міцного здоровя. Чому?
  Бо здоровя- найдорожче, щов нас є у якому б віці ми не були, бути здоровим – чудово.
-А що означає бути здоровим?
-Навіщо бути здоровим?
-Що вливає на здоровя людини?
Про це ми з вами й будемо сьогодні говорити.
На занятті ми будемо вчитися берегти своє здоровя, актуалізуємо наші заняття з питань дбайливого ставлення до власного здоровя; будемо формувати навички здорового способу життя в результаті виготовимо плакат-аплікацію: «За здоровий спосіб життя!»
Розвиватимемо нашу увагу, логічне мислення, уяву, вміння аргументувати, доводити; виховуватимемо товариськість, колективізм, прищеплювати бажання займатися фізичною культурою та спортом.
ІІ Основна частина:
Слово керівника гуртка:
Я пропоную кожному взяти літеру і розфарбувати її. Скласти з них слово.


Яке слово утворилось?( Здоровя.)
-Назвемо асоціації зі словом здоровя на кожну із літер: (може асоціювати із людиною.)
З- зібраність, зваженість
Д- доброзичливість, добропорядність, добро
О-оптимізм, обов’язок, особиста гігієна
Р- розважливість, розум, радість
О-обережність
В-відповідальність, витримка,
Я-ясність, якість.
Так добре, молодці.
Я Вам хочу показати плакат, на якому зображена…Хто? (Людина). Давайте спробуємо одягнути її, адже холодно, а якщо холодно-можна захворіти. І вже повторюсь, що найважливішим для людини є здоровя.
Прикріпіть слово здоровя на плакат. Як ви думаєте де його потрібно розмістити? Розмістимо на голові. Адже людина думає і знаходить для себе рішення для того, щоб бути здоровим.
Але спочатку одягнемо головний убір (кепку), а на неї прикріпимо слово здоровя.
Вірш: 1(розповідає дитина)
 Здоровя бережіть поки малі,
І мудрими ідіть по цій Землі.
Хай кожен з вас в житті запам’ятає,
Що без здоровя щастя не буває.
-Яку людину можна назвати здоровою?
Давайте пригадаємо і назвемо показники здоровя:

Здорової людини:
t тіла 36.6
міцний сон
чудовий аппетит
гарний настрій
бадьорість
сила
енергія
витривалість
працездатність
натхнення.
Хворої  людини:
t тіла 38.5
слабкість
біль
нудота
відсутність аппетиту
кашель
нежить
висипання на шкірі
блідність
поганий настрій
небажання працювати.
Виконаємо вправу: «Закінчи речення:
Здорова людина: -це…
(напишіть на аркушах показник і прикріпіть на нашу схему-людину при цьому ми одягнемо воротнік нашій людині.
(Діти пишуть та прикріплюють на плакат воротнік).
У народі кажуть «Здоров'я людини – усьому голова!»
А воно на 50% залежить поширення формули:
«Здоровим бути модно, стильно і красиво.
Будемо працювати, про здоров’я дбати!

Вірш 2 (розповідає дитина)
Зрозуміло, всім відомо,
Що приємно буть здоровим.
Треба тільки знати.
Як здоровим стати.
Вправа: Відновити текст вірша:(усно)
Щоб здоров’я ...(міцне) мати
Над цим треба…(працювати).
Спортом треба…(нам)займатись,
А ще й…(загартовуватись).
І нормально…(харчуватись).
Вірш 3 (розповідає дитина)
Поки ми ще невеличкі,
Виробляєм добрі звички,
Щоб здоров’я берегти і здоровими рости!
Правильно запам’ятайте:
Згубних звичок ви не майте!
Про своє здоров’я дбайте!
- Що ми називаємо звичкою?
(поведінку людини, яка стане постійною звичкою).
- На які дві групи можна поділити звички?
(шкідливі й корисні)
- Які звички назавають корисними?
(Ті, які допомагають усебічному розвитку людини і зміцненню здоров’я)
-Які звички називаються шкідливими?
(Звички, які негативно впливають на самопочуття, руйнують здоров’я заважають повноцінно жити).
-А тепер розподілими звички на шкідливі та корисні.
(оплесками відзначаємо корисну звичку, а тихим топотом ніг шкідливу)
- вітатись при зустрічі
- допомагати слабшим, маленьким та людям похилого віку
- курити, пити алкогольні напої
- виконувати ранкову зарядку
- довго сидіти перед телевізором, телефоном
- доглядати за одягом, взуттям
- дотримуватись режиму дня
- брати до рота і гризти предмети та нігті
- повторювати погані звички дорослих
- смоктати палець
- колупатися в носі
- говорити не правду
- говорити правду
                                       (Молодці!)
Одягнемо нашій людині наступну кофтинку чи рубашку.
Розділимо звички на шкідливі та корисні. (Намалюйте звички на колах і прикріпіть (Діти кріплять малюнки звичок на рукава рубашки та тулуб).



Вірш: 4 (розповідає дитина)
Кожен день за розпорядком
Ви виходьте на зарядку.
Для здоров’я вона – плюс
Намотай собі на вус.
Фізкультхвилинка:
Заніміла наша спинка
І затерпли кулачки
Знову нас фізкультхвилинка,
Наші любі діточки.
Позгинали вправні пальці
В кулачок і з кулачка
А тепер, немов у танці
Затанцюєм гопачка
І ось так поставим руки
До плеча і розведем
Колові ми зробим рухи
І на парти покладем(тихо сядем)
Бесіда за запитаннями:
- який лютий ворог до міста нашого пробрався?(вірус грипу)
- які гігієнічні процедури необхідно робити, щоб не заразитись?(мити руки з милом)
- який овоч необхідно вживати, щоб убезпечити себе від хвороби?(часник)
- що слід  вживати вразі застуди?(малину, смородину, лимон, цибуля)
- які корисні речовини в них містяться?(вітаміни, мінерали)
- які найкращі ліки від хвороб?(сміх і гарний настрій)
Одягнемо штани нашому чоловікові. На них розмістимо названі продукти та вітаміни.
(діти зображують продукти харчування, які поповнюють організм вітамінами)
Щоб організм наш завжди був здоровим кожному з нас слід знати і пам’ятати 10(заповідей) правил здоров’я.
Дамо їх нашому чоловіку у руки, щоб тримав своє здоров’я у своїх руках, одже все залежить лише від нас самих.
                                 10 заповідей(правил) здоров’я
(діти озвучують і кріплять  на плакат)
- гарний настрій
- раціональне харчування
- відсутність шкідливих звичок
- загартовування організму
- заняття спортом
- посміхатися друзям
- бути чемним вихованим
- дотримуватися режиму дня та особистої гігієни
- прогулянки на свіжому повітрі
- повноцінний сон
ІІІ Заключна частина:
1.     Підведення підсумків заняття:
 В сучасному житті все більшого поширення набуває рух за здоровий спосіб життя.
 Здоров’я – це основа усього на світі, здоровими бажають бути усі діти.
 Бути здоровим стає престижно, модно, економічно вигідно.
 Все більше молоді у світі та в нашій країні вважають, що краще бути здоровими ніж багатими і хворими.
Пропоную Вам всім, діти, об’єднатись, взятися за збереження свого здоров’я
Давайте прикріпимо умовно дітей, які закликають нашим плакатом аплікацію бути за здоровий спосіб життя!
(кріпимо біля ніжок діток, що тримаються за руки)


Віршоване побажання
Слухали, бачим, запам’ятали-
Все, що сьогодні вам розказали,
Дома розкажете, друзям порадите,
Проблеми усі ви тепер подолаєте.
Всім дякую. Ви гарно попрацювали. Молодці!

   Виготовлення лепбука "Мої права та обов'язки"

                                                                (Грудень 2019р.)




Відео заняття гуртка "Олівець-малювець" 
на тему  Поняття натюрморт. Ознайомлення з технікою монотипія. дивитись тут:

                                                  

                                           Година спілкування

Тема: «Твоя безпека – це твоя уважність».
Мета: Ознайомити дітей з небезпечними ситуаціями, які можуть виникати. Вчити їх основним правилам поведінки в екстренних ситуаціях.
Формувати життєву компетентність, виховувати вміння оганізовувати своє дозвілля.
Завдання:    
·       Формувати навички безпечних розваг удома, вміння вибирати місця та іграшки для розваг;
·       Розвивати навички користування побутовою технікою.
Очікувані результати:
                     Після заняття учні зможуть:
- пояснити, що таке безпека;
- пояснити поведінку вдома наодинці;
- назвати правила протипожежної безпеки;
- розрізняти дії  на правильну та неправильну у випадку небезпеки;
-  називати основні дорожні знаки.

Методично-дидактичне забезпечення:
дорожні знаки, сигнальні картки червоного та зеленого кольорів, ілюстративний матеріал керівника (таблиці).

Хід години спілкування:
1.Організаційний момент:
2.Повідомлення теми:
Тема нашої години спілкування «Твоя безпека – це твоя уважність». А чи знаєте ви що таке безпека?
(перегляд відео «З чого починається безпека»)
      Керівник гуртка: - Інколи так трапляється, діти, що ви вимушено залишаєтеся вдома самі без уваги дорослих( батьків, бабусі, дідуся. дорослого брата або сестри). В такому випадку, підкажіть мені, як правильно поводитися, щоб не сталося біди.
- Відповіді дітей
 Правильна відповідь: коли ви залишаєтеся вдома самі, потрібно поводитись обережно (якщо ти граєш з іграшками, це потрібно робити в дитячій кімнаті; якщо ти дивишся мультфільми по телевізору – ти повинен знати, що його треба вимкнути після перегляду).
- Інколи з дітьми, які залишилися вдома самі, трапляються надзвичайні випадки. Сьогодні ми з вами подивимося, як поводились діти, залишившись вдома самі без батьків.
Перегляд  тематичного мультфільму з  дітьми.
Вихователь: Любі діти, ми щойно подивились повчальні сюжети, отже, зараз я пропоную вам пограти зі мною.
Дидактична гра   «Оціни поведінку»
- Діти, в кожного з вас є дві сигнальні картки: зелена та червона.
Зелена картка значить, що ви «згодні» з моїм  ствердженням, червона – навпаки, ви абсолютно проти «не згодні» з ствердженням. Розпочинаємо гру!
1.    Я полюбляю гратися з сірниками, коли мами немає вдома.
2.    Коли я залишаюсь вдома на самоті, мені сумно, тому я розглядаю малюнки до відомих казок в улюбленій книжці
3.    Коли я залишаюсь вдома сам, я розважаюсь, якщо вмикаю газову плиту. Це дуже цікаво!
4.    Один мій приятель полюбляє самостійно вмикати електричні прилади та дивитися, що ж відбувається в середині.
5.    Коли я залишаюсь вдома сам, я дуже весело проводжу час : малюю, ліплю, читаю, співаю.
6.     Найцікавіша розвага розпочинається саме тоді, коли вода з-під крана ллється на підлогу. Ось тоді можна запускати кораблики та грати в мореплавців.
7.    Коли я залишаюсь вдома сам, я – найголовніша людина! Ось чому, на правах головного, я уважно слідкую за порядком вдома: охайністю та приміщення, його безпекою.
8.    Коли я залишаюсь вдома сам, я полюбляю виглядати з вікна, стоячи на підвіконні й роздивлятися навкруги.

     Керівник гуртка: - Які ж ви розумники! Після ваших правильних відповідей я можу з упевненістю стверджувати, що залишившись вдома без батьків, ви дасте собі ради, тому, що знаєте я правильно поводитися.
-         А тепер роздивимося таку ситуацію: раптом у ваших сусідів сталася біда (приклад). Що потрібно зробити? Куди зателефонувати?
-         Телефонуємо в «Службу порятунку 101», що потрібно зробити далі?(відповіді дітей)
-         Вірно, спочатку потрібно назвати своє ім’я,  свою адресу, чітко та по можливості стисло розповісти  що сталося.
-         А чи знаєте ви, що потрібно зробити, після того, як ви зателефонували у «Службу порятунку 101»? Я пропоную вам продовжити перегляд мультфільму та дізнатися, як потрібно правильно діяти у цій складній ситуації.
Пограємо в гру «Безпечно – небезпечно»:
 Пропоную назвати предмети які можуть бути безпечними та небезпечними:
(небезпечні: ніж, ножиці, виделка, газова плита, праска, розетка, розбиті скляні речі, гострі предмети, вогонь та ін… ) 
Вправа «Асоціативний кущ».
-  Ваші асоціації до слова «Вогонь».
    Газова плита       Запальничка        Небезпека
          Сльози            Страх         Тепло           Піч
Рятувальники           ВОГОНЬ           Сірники
             Руїни         Горе           Біда            Полум’я
Розповідь керівника з  елементами бесіди:
-         Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити?
-         Обґрунтуйте свою думку.
  (Відповіді дітей) 
                              - Якщо холоди настали –
                                допоможе нам вогонь,
                                 Він розтопить піч у хаті,
                                 Але ти стій осторонь!
                               - На вогні готують їжу,
                                 Мама пиріжки пече…
                              - Якщо раптом світло гасне,
                                свічку ми запалимо.
                               - Як смеркне тільки надворі,
                                 Вмикаємо лампочки в кімнаті.
                                - А в печі велетенській – у домні –
                                  Плавлять сталь сталевари невтомі,
                               -   Летить ракета в небесах,
                               вогонь із сопла рветься - ах!
                              Такий він сильний, мудрий, дужий,
                              Вогонь потрібний людям, друже.
     Керівник гуртка. Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.  Чому люди його бояться?   (Відповіді дітей)
    Керівник гуртка.  Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини.
 Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?
    Дидактична  вправа «Встанови  послідовність»
Завдання: За поданим віршем встановити причину виникнення пожежі.
а) На роботі мама й тато.
Сірники знайшли малята.
І не знає дітвора,
Чим скінчитись може гра.
(Недбале поводження з сірниками).
  б) Електропраска – кожен знає –
        У побуті допомагає.
        Та пам’ятати має кожний:
        Лишать без нагляду її не можна.
(Залишені без нагляду працюючі електроприлади).
 в) Наказали мама й тато
          Всі електроприлади разом не вмикати,
          Бо нагріється розетка,
          Спалахне вогнем умить,
          І від того дім згорить.
(Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки).
  г)  Калорифер не вмикати
         При фіранці, - каже мати.
         Мама вийшла і не знає,
         Що вікно уже палає.
(Електрокамін, що стоїть близько до вікна чи скатертини).
д) Новий рік! Зійшлись малята,
Щоб ялинку прикрашати.
Та свічкам – прикрасам – зась!
Глиця щоб не зайнялась.
(Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди).
    Керівник гуртка. Щоб зберегти своє життя, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки.

Для розваги і для гри                           а не в лісі, а ні в хаті.
Не розпалюй сам багаття,                умикати нам не слід.
З грубки жару не беріть                    то вимкни всі електроприлади.
 Плитку, праску                                  це небезпечно.
 Коли йдеш з квартири,                     користуйся ліхтариком.
Не грайся з вогнем -                           жар в собі вогонь таїть.
Не грайся запальничкою,                  сірників ти не бери.
   Дидактична гра «Так чи ні!»сигналимо картками
- Можна гратися із сірниками?(НІ)
- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК)
- Рятувальну службу викликай за номером 02!(НІ)
- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК)
- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ)
- Сірники дітям – не іграшка.(ТАК)
- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ)
- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)
Читання та обговорення вірша.
                         Щоб здоровими завжди бути
                         Треба добре те збагнути
                         Що дорога, безперечно,
                         Дуже й дуже не безпечна.
                         Та як правила ти знаєш
                         І щодня їх пам’ятаєш,
                         То, звичайно, що тоді,
                         Де узятися біді?
   Керівник гуртка:-  Діти, про що цей віршик?
Подивіться на дошку і пригадайте зображені дорожні знаки.
(Демонстрація дорожніх знаків)
   Керівник гуртка:- Чи всі ви добре запам’ятали правила дорожнього руху? Зараз ми їх повторимо:
- Якщо ми пересуваємося по вулицям у міському транспорті хто ми?                            (Пасажири)
-  Якщо ми виходимо на вулицю хто ми? (Пішоходи).                          
-  А коли ви катаєтеся на велосипеді? (Водій)
- Як звуться частина вулиці, якою мають пересуватися пішоходи?                                                           (Тротуар або пішохідна доріжка).
- Вірно, пішоходи повинні рухатися по тротуару, а цікаво дізнатися,  якою саме стороною? (Правою)
- Правильно, пішоходи завжди рухаються по правій стороні тротуару, щоби не заважати іншим пішоходам. Для грамотного пішохода головне – правильно перейти вулицю, адже від цього залежить його безпека. А зараз відповідайте дружно на запитання – де пішоходи повинні переходити вулицю? (Там, де розташований  пішохідний перехід.).
- Так, діти. Місця вулиці, визначені для переходу називають пішохідними переходами. Щоб перехід було добре видно, його позначають широкими білими смугами. Як вони звуться? («Зебра», «Пішохідний перехід»).
- Правильно! Ця смугаста доріжка і є пішохідний перехід. Його ще називають «зеброю». Біля зебри завжди встановлюється знак пішохідного переходу (демонструє знак «Пішохідний перехід»). Діти, в якій бік необхідно подивитися, перш ніж пройти по «Зебрі» (Ліворуч)
- Правильно, якщо немає машин, прямуйте переходом до середини проїзної  частини, призупиніть рух, подивиться… А в якій бік потрібно подивіться, діти? (Праворуч)
- Правильно. Лише після того, як ви упевнилися, що машин немає, без поспіху перейти дорогу.
Запамятайте: Авто спеціального призначення: швидка допомога, міліція, аварійно-рятувальна служба – даним автомобілям дозволено законом не зупинятися на пішохідних доріжках, коли вони поспішають на терміновий виклик. Всі інші авто повинні звільнити їм дорогу, тому, що від швидкості їх переміщення залежать життя багатьох людей.
    Дидактична гра «так – ні» сигнальні картки
- Пішоходи ходять по пішохідному переходу. (так)
-   Рухатися по тротуару потрібно тримаючись  лівої сторони (Ні. Правої)
- Нерухомий автобус, автомобіль, тролейбус обходять позаду.(Так)
- «Стій! Зупинись!» - наказує  пішоходу зелений сигнал. (Ні, це червоний сигнал)
- Перш ніж перейти дорогу, подивись ліворуч. Якщо проїзна частина вулиці вільна – йди. ( так)
-  «Шлях вільний! Йдіть» - цей наказ зеленого сигналу світлофора(так)
-  Дорогу можна переходити де завгодно, водії пішохода завжди пропустять. (ні)
-   Дорогу можна переходити там, де є пішохідний перехід або встановлений знак пішохідного переходу. ( так)
- Поряд с дорогою гратися небезпечно. (ні))
- Можна переходити дорогу на  жовте світло, тому, що автомобілі ще стоять (ні)
- Ніколи не перебігайте вулицю перед   транспортом, який рухається ( ні)
- Не катайтесь на санчатах, лижах, ковзанах на проїзної частині дороги та біля  водоймищ. ( так)
Скажіть а небезпека на вулиці вас підстерігає лише через дорожній рух?
(Діти відповідають)
- від спілкування з незнайомими людьми,
- від транспорту,
- від тварин (собак та ін..)
- від бурульок взимку,
- від падіння на слизькій дорозі,
- від стихійних явищ природи: грози, бурі, зливи, граду та ін…
    Пропоную пригадати ситуації які трапились з героями казок, які не дотримувались правил безпечної поведінки. Загадки:
 Стоїть півник на печі, їсть смачненькі калачі.
 Тут лисичка прибігає,мерщій півника хапає.
- Як називається ця казка? («Котик та півник»).
- Яке лихо трапилося і чому?
- Як ви гадаєте, чому навчає нас ця казка?

 Бабуся онучку дуже кохала.
 Шапочку червону їй подарувала.
 Дівчинка ім'я забула сказати.
 Ну, відгадав, як її звати? („Червоний Капелюшок")

 1 від діда він утік. І від баби він утік.
 А ось від лисички втекти не зміг. („ Колобок")

 А малята-козенята Вовку двері відчинили,
 В дім до себе упустили.
 Всіх він з'їв, одне зосталось
 Звіру в лапи не попалось,
 Бо - сховалось… (« Вовк і семеро козенят")
Курочка дуже про півника дбала,
Лікаря навіть йому викликала.
Півник не слухав сестричку свою,
 В річці загинув від тонкого льоду. („ Умій почекати")

 Козенята в хатці жили,
 І сірниками її спалили.
 Сталася велика біда
 Без хатинки залишилася сім'я. („ Козенята та вогонь")

 Цапки на місточку зустрілись,
 Посварилися, побились
 Та й у річку звалились.(„ Про двох цапків")

 Гарні, зелені були ягідки.
 Курочка каже: „ Накличеш біди".
 Півник ураз на живіт захворів…
 Більше не схоче він ягідок тих. („ Умій почекати")
Підсумок:
  Складання пазлів у групах та обговорення сюжетного зображення.
  Слово керівника гуртка: Ми розглянули різні ситуації – безпечні та вкрай небезпечні для життя людини. Я вам дякую за старанність й увагу протягом нашого заняття. Сподіваюсь, що ви добре запам’ятали правила поведінки та ніколи не опинитесь у небезпечній ситуації.
-    Що нового ви дізналися сьогодні?
-    Пам’ятайте, що ваше життя і здоров’я є найважливішим для нас.
-  Будьте завжди обачними і обережними, бережіть своє життя!
- Завжди пам’ятаєте правила поведінки під час зустрічі з незнайомою людиною і ніколи їх не порушуйте!
- Не забувайте про правила безпечної поведінки.
- Пам’ятайте  та дотримуйтесь правил поводження  з побутовими приладами під час перебування вдома, а також пам’ятайте як потрібно себе вести. Якщо ви залишилися вдома на одинці.





   Навчальна програма гуртка "Олівець - малювець".

https://docs.google.com/document/d/16fHyGAb-4SOiysCDErAbeaxun33atqzswcLWWvkeZQw/pub

    Конспект заняття гуртка "Олівець-малювець" на тему: "Моя сім'я".

    Конспект заняття гуртка "Олівець-малювець"на тему: "Ілюстрування казок".

https://drive.google.com/file/d/0B05aN_WNSsRfTFdXZENqQUVUeVk/view?usp=sharing

    Авторська програма гуртка "Павутинка".

https://drive.google.com/file/d/0B05aN_WNSsRfbWpkdGZkT0RBTGs/view?usp=sharing

    Конспект заняття гуртка "Павутинка" на тему "Морське дно". Виготовлення  ескізу та схеми малюнка риб в кольорі, в техніці нитяної графіки.

https://vseosvita.ua/library/konspekt-zanatta-gurtka-pavutinka-na-temu-morske-dno-vigotovlenna-eskizu-ta-shemi-malunka-vikonanna-malunka-rib-v-kolori-v-tehnici-nitanoi-grafiki-84326.html

https://drive.google.com/file/d/0B05aN_WNSsRfa0hVbE94OUk2Zkk/view?usp=sharing





ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ
«ДОРОЖНІ ЗНАКИ ТА ЇХ ЗНАЧЕННЯ»


Підготувала і провела
Керівник гуртка «Олівець-малювець»
Пайцун Ірина. Анатоліївна

 Практичне заняття: «Дорожні знаки та їх значення.»
  Мета: ознайомити дітей з основними дорожніми знаками, сигналами світлофора і сигналами регулювальника. Закріпити знання на практиці. Розвивати увагу, спостережливість, вміння користуватися знаннями практично. Виховувати обережність, культуру поведінки на вулиці, бажання бути в безпеці на дорогах.
 Обладнання: ілюстрації знаків дорожнього руху , ілюстративний матеріал дорожньо-транспортні пригоди, ілюстративний матеріал для конкурсу капітанів. Кросворд.
                                               Хід заняття:
І. Вступна частина: 
1.Організація вихованців до заняття.
(Керівник  гуртка повідомляє , що працювати на занятті будемо під девіз.)
       (Напис на дошці) : Девіз: « Щоб з вами не трапилось ніякої біди –
          Будьте обережні на дорогах завжди.»
2. Актуалізація опорних знань вихованців.
                                 Я усім Вам сказати мушу,
                                  Що живемо ми лиш раз.
                                  Бережіть  себе і друзів
                                  Та згадуйте правила дорожнього руху щораз.
Бесіда за запитаннями:
  • Що таке ПДР? ( Правила дорожнього руху)
  • А правила дорожнього руху – це своєрідна дорожня грамота. Володіти нею повинні всі. А отже, сьогодні ми з вами згадаємо цю грамоту.
3. Повідомлення теми та мети заняття.
ІІ. Основна частина:
1. Керівник гуртка. Буквар людині потрібний для того, щоб вивчити азбуку, навчитися читати, писати, тобто стати грамотним. А щоб бути грамотним на дорозі, без якої сьогодні не прожити нікому, щоб жити у безпеці, треба добре вивчити дорожню азбуку — це дорожні знаки, їх є багато і вони різні. Але всі дорожні знаки застерігають кожного з нас від небезпеки на дорозі.

Групи дорожніх знаків

  • Попереджувальні.
  • Заборонні.
  • Наказові.
  • Інформаційно-вказівні.
  • Знаки пріоритету.
  • Знаки додаткової інформації.
  • Пізнавальні знаки.
   Попереджувальні знаки інформують про характер небезпеки. Вони можуть нести різну інформацію, у якій ти повинен розбиратися. Наприклад: «Пішохідний перехід», «Небезпечний поворот» (лівий, правий), «Викидання гравію», «Земляні роботи», «Небезпечне узбіччя», «Слизька дорога», «Падіння каміння», «Крутий спуск», «Інші небезпеки», «Залізничний переїзд зі шлагбаумом», Залізничний переїзд без шлагбаума» — тут ти повинен бути особливо обережний, щоб правильно перейти колію і не потрапити під потяг.
                     (Демонстрація попереджувальних знаків.)
   Заборонні знаки вводять або відміняють певні обмеження. Наприклад: «В’їзд заборонено» — забороняє в’їзд усіх видів транспорту, «Рух заборонено» — забороняє рух усіх видів транспорту, «Рух мотоциклів заборонено» — забороняє рух мотоциклів, «Рух на велосипедах заборонено» — забороняє рух на велосипедах, «Прохід закрито» — забороняє рух пішоходів, «Кінець зони всіх обмежень» — це означає, що всі обмеження знімаються.
                             (Демонстрація заборонних знаків).
   Наказові знаки вводять або відміняють певні режими руху. Наприклад: «Рух прямо», «Рух праворуч», «Рух ліворуч» — дозволяє рух лише у вказаному напрямку, «Круговий рух» — дозволяє рух тільки у зазначеному стрілками напрямку, «Велосипедна доріжка» — дозволяє рух тільки на велосипедах, «Пішохідна доріжка» — дозволяє рух лише пішоходам.
                                 (Демонстрація наказових знаків.)
   Інформаційно-вказівні знаки інформують про особливості режиму руху або про розташування в напрямку руху населених пунктів та інших об’єктів. Наприклад: «Місце зупинки автобуса» — це зупинка автобуса, «Місце зупинки тролейбуса», «Місце зупинки трамвая», «Місце зупинки таксі», «Пішохідний перехід», «Підземний перехід», «Надземний перехід», «Місце стоянки», «Пункт харчування», «Місце відпочинку», «Готель», «ДАІ», «Лікарня», «Автозаправка», «Вода для пиття».
                   (Демонстрація інформаційно-вказівних знаків.)
   Всі дороги поділяються на головні і другорядні. У місті біля кожної дороги є тротуари, а за містом вздовж дороги тротуарів немає, але є узбіччя, на якому можуть спинятися машини, по якому можна рухатись і пішоходам. Пам’ятайте, що за містом по узбіччю треба йти назустріч транспорту.
   Якщо ви вмієте читати дорожні знаки, то знатимете, як треба рухатися, чого остерігатися, куди звернутись у разі потреби. Дорожні знаки — це азбука, по якій можна читати книгу доріг.
   Крім цих знаків, є ще дорожня розмітка — це знаки, що їх малюють просто на проїжджій частині, бордюрах та інших елементах доріг; вони вказують напрямок руху, порядок дорожнього руху, габарити дорожніх споруд: мостів, тунелів і т. д. Розмітка є горизонтальна і вертикальна. Горизонтальна — на проїжджій частині — це лінії білого або жовтого кольору. Наприклад: широка суцільна лінія — позначає край проїжджої частини на автомагістралях; поділ транспортних потоків протилежних напрямків. Якщо така лінія посередині — це осьова лінія, вона поділяє дорогу на дві частини — праву і ліву. Перетинати автомобілям її заборонено. Якщо ти не встиг перейти на другий бік дороги, то можна зупинитися на осьовій лінії. На широких вулицях, де рух транспорту в одному напрямку в декілька рядів, на переходах білою фарбою наносять «острівець». Це безпечне місце для пішоходів. Стоп-лінія означає, що водій повинен зупинитися. Широкі поперечні лінії на проїжджій частині означають перехід для пішоходів. Таку розмітку називають «зеброю».(Демонстрація ілюстрацій).
   А ще на великих дорогах, де рух транспорту інтенсивний, на перехрестях доріг встановлені світлофори, які самі регулюють рух автомобілів і пішоходів. Це ваш помічник, бо завжди підкаже, коли йти, коли зачекати, а коли стояти і не рухатись. І хоч у нього тільки три сигнали, ти добре знаєш, що вони означають: Червоне — стій! Жовте — увага! Зелене — йди! Тому подружися з ним — і ти завжди будеш у безпеці!(Демонстрація ілюстрації світлофору.)
    А от коли світлофор зіпсувався, що тоді? Тоді виходить на дорогу регулювальник дорожнього руху з жезлом, який і в темноті світиться так, щоб усім було його видно.

Запам’ятай сигнали регулювальника!

  • Якщо регулювальник стоїть до тебе обличчям або спиною — переходити проїзну частину у цьому напрямку заборонено.
  • Якщо регулювальник стоїть до тебе боком (руки витягнуті в сторони, опущені або права рука зігнута перед грудьми) — пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною та перед грудьми регулювальника
  • Якщо регулювальник стоїть до тебе боком (права рука витягнута вперед) — пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною регулювальника
  • Якщо рука регулювальника піднята вгору — ти стій, бо це «увага».
Переходь вулицю лише за сигналом регулювальника або за сигналом світлофора.
 2. Перегляд відео презентацію «Дорожні знаки».
 3. Фізкультхвилинка:
 4. Гра "Сигнали світлофора ”
Зелений колір – крок уперед, червоний – крок назад, жовтий – стояти на місці.

  5. Вірші вихованців  про правила дорожнього руху.  (Вихованці розповідають по черзі слова:)


1.Слухай, друже, знак дорожній
Ставиться не так собі.
Як подружиться з ним кожний,
Допоможе він тобі.
2.     Щоб не трапилося всяке,
Шанувати треба знаки.
На дорозі небезпечно,
То ж обачним будь доречно.
3.     Коли до школи поспішаєш
І часу зовсім вже не маєш,
Не біжи. А зупинись,
Шлях уважно роздивись.
     4.Як не глянув ти ліворуч,
 Не дав транспорту пройти –
Той не зможеж ти безпечно
Вулицю всю пройти.
5.Ніхто у світі так не може:
Одним лиш помахом руки
Зупинити перехожих
І пропустить легковики.
6.     Щоб не трапилось біди,
Пам’ятай, мій друже:
Що забави на дорозі
Небезпечні дуже.
7.     Коли ти поспішаєш
І часу не маєш,
Не біжи, а зупинись,
Шлях уважно роздивись.
8.     Руху правила єдині,
Знать їх добре всі повинні!
І дівчатка, і хлоп’ятка,
І зайці, і тигренятка,
А також дорослі люди –
Ось тоді й порядок буде.
9.     Якщо правила не вчить, --
Чекає небезпека.
Вас машина зіб’є вмить,
Та, що мчить здалека.
10.                       Ці правила треба вивчити,
Нікуди без них – ані кроку.
Наприклад, тротуаром йти –
Завжди з правого боку.
11.                        А щоб дорогу перейти, --
Теж є перестороги.
Не можна як завгодно йти
На інший бік дороги.
    12. Вибігати на дорогу –
Дуже небезпечно
Та до того ж, коли там –
Мчить транспорт безкінечно!
      13. Водій не встигне повернути,
Якщо ти раптом зміниш рух.
Тому порадую тут буде –
Не змінювати різко смуг.
  14. Як виїхав ти на дорогу ,
то знай одну пересторогу:
Педалі швидко не крути,
А всі машини пропусти.
15. Правил дорожнього руху багато,
Знати їх треба дівчаткам й хлоп’яткам.
І головне: на бруківці не гратись.


Всі:  Якщо ти хочеш здоровим зостатись.
 6.  Керівник гуртка: А зараз, діти, ми перевіримо, як ви знаєте правила дорожнього руху.
Всі  ми об’єднаємося у дві команди. Відповідати треба, подаючи сигнал.
(Кожна команда обирає собі назву:( « Світлофор», « Зебра». )
А тепер кожна команда обирає собі капітана команди.
 Тож починаймо конкурс між двома командами «Світлофор» і « Зебра».
Яка команда більше одержить зелених фішок, та і стане переможцем.
Конкурс 1.  Конкурс капітанів команд.
Завдання для капітана команди «Світлофор»: На папері намальовані автомобілі . Завдання порахувати машини, які рухаються вправо та вліво.
Завдання для капітана команди «Зебра» : На аркуші паперу намальовано карту міста, Необхідно допомогти автомобілісту знайти шлях до бензоколонки.
Конкурс 2.  Загадки.
1.     Стоїть верба серед села, розпустила гілля на кожне подвіря.( Дорога.)
2.     Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо  ( Світлофор)
3.     Я не їм вівса, ні сіна,
          Дайте випити бензину.
           Усіх коней обжену,
           Кого хоч наздожену. ( Автомашина)
4.     На дорогу я лягаю,
Яскраво-білий колір маю.
Про правила дорожнього руху  я нагадаю,
Хоч ніколи не розмовляю. ( Дорожня розмітка )
5.     Що то за машина?
Перше біжить, а друге здоганяє.
На собі вершника має.Роги є і голос має.
Як вона зветься, хто відгадає? ( Велосипед)
6.     Я і в місті. І в селі,
Обабіч мене будинки великі й малі. ( Вулиця) 
Конкурс 3. Дорожні знаки.
    (Керівник гуртка  роздає дорожні знаки, порівно кожній команді . Учасники повинні назвати, що вони означають).
Конкурс 4.  Бліц – турнір « Як ти вчиниш, якщо…»
            А) під час переходу вулиці тебе застав жовтий сигнал світлофора?
            Б) якщо дорогу тільки розпочинаєш переходити, а тебе застав жовтий сигнал світлофора?
            В) побачив, що автомобіль збирається повертати?
            Г) загорілося зелене світло, а здалека чути сирену «швидкої допомоги»?
Конкурс 5.   « Що нас чекає в майбутньому».
  • А зараз ми пофантазуємо. Можливо, транспорт буде обладнано автоматичними водіями, які зроблять неможливими нещасні випадки. А може почнуть рухатися не машини, а дороги? Може людство винайде крила для кожної людини?
  • Може з’являться нові знаки. 
Конкурс 6.  Кросворд.
              По вертикалі:
      1.Не літає – гуркотить. Жук по вулиці біжить.
Очі – вогники горять. Як жука такого звуть?   ( Автомобіль).
     2. Йде з села до села, а з місця не зрушить.(Дорога.)
3.Як переходиш вулицю, на розі зупинись.
І перш за все уважно на мене подивись.
Я шлях вкажу надійний, де небезпек нема.
Трикольорове око я маю недарма. ( Світлофор).
                По горизонталі:
       1 З рогами, а не коза, є сідло, а не кінь. З педалями , а не рояль, з дзвоником , а не двері. (Велосипед).                                  
      2.Маленькі будиночки  містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.(Автобус).
      3.Біжать чотири брати
І один одного не можуть наздогнати. (Колеса.)
 7.Слово керівника гуртка: Я вдячна Вам за правильні відповіді і переконана в тому, що з правилами дорожнього руху ви знайомі. А зараз вас чекає цікава зустріч з героями, які  добре вам відомі. Подивіться, що сталося з тими, хто не знає правил дорожнього руху.
      ( Демонстрація ілюстрацій  дорожньо-транспортних пригод.)
8.Інструктаж з безпеки життєдіяльності на занятті.
 9.Практична робота:
Виконання малюнків дорожніх знаків.
ІІІ. Заключна частина:
1.Підведення підсумків заняття.
2.Демонстрація дитячих робіт.
3. Прибирання робочих місць.

                               
      Тема: Виготовлення вітальної листівки. Ознайомлення з технікою малювання гумкою.
        Мета навчальна: вчити виготовляти вітальну листівку в техніці малювання гумкою; формувати у дітей знання про гумку її склад та використання; удосконалювати художньо-графічні навички дітей; закріпити вміння у виконанні штрихування простим та кольоровими олівцями.
       Розвиваюча: розвивати у вихованців фантазію, творчі здібності, бажання вчитися новому, дрібну моторику рук; удосконалювати умови для розвитку уваги, пам’яті, логічного мислення , творчої уяви;
       Виховна: виховувати інтерес до малювання з допомогою нетрадиційних технік, виховувати впевненість в своїй роботі з новим матеріалом, розширювати комунікативні здібності гуртківців, охайність під час роботи, посидючість, бережне відношення до матеріалу; сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою.
       Обладнання: папір, простий та кольорові олівці, гумка вологі серветки, прапір для ростирання , лінійка;
       Зоровий ряд: демонстративний матеріал керівника: малюнки виконані в техніці малювання гумкою.
                                        Хід заняття:
       І.Вступна частина:
       1.Організація вихованців до заняття.
       2.Перевірка присутності вихованців та їх обладнання.
       3.Актуалізація опорних знань гуртківців.
       Слово керівника гуртка:
- Чи любите ви відзначати свято?
- Які ваші найулюбленіші свята?
       Я пропоную виконати вправу «Асоціативний кущ».
-Які асоціації викликає слово свято?
(Діти називають: радість, пісні, вихідний, гарний настрій, задоволення, солодощі, подарунки, подорож).
-А чим можна привітати зі святом? (вітальною листівкою).


                                     
    Пропоную обрати з ряду слів ті, що асоціюються зі словом свято і з них викласти квітку, адже їх зазвичай дарують на свято, слова що не відповідають відкладіть: незадоволений, роздратування, самотність).
-Яке свято  буде найближчим часом? (8 Березня).
-Кого ми будемо вітати? (бабусь, мам, сестричок, подружок, тіток.)
     Вітальні листівки були і залишились одним із способів вітання зі святом. Ви не уявляєте  свого життя без телефонів, інтернету. Ви вже звикли до привітань по телефоні, смс, а раніше завжди вітали вітальними листівками. Їх надсилали поштою.
   4. Повідомлення теми та мети заняття:
       Слово керівника гуртка:
     Я вам пропоную виготовити вітальну листівку. Ми навчимось її виконувати в незвичній техніці малювання гумкою.
     Сьогодні ми поговоримо з вами про один предмет. Він нам завжди допомагає творити  сюжетні малюнки.
      Що це за предмет, ви зрозумієте коли відгадаєте загадку:
Бігаю туди сюди
І рятує від біди:
Там, де помилки чи бруд
Мною на папері труть. (Гумка).
- Так, правильно – це гумка.
      -Чи знаєте ви з чого зроблена гумка? (Так, з гуми на російській мові з ризини,)
     - Для чого потрібна гумка? (Щоб витирати олівці)
      - Чому гумка витирає олівці?(Коли ми стираємо олівець гумкою з паперу , ми таким чином витираємо верхній шар паперу, разом з ним і нанесений на папері малюнок. Для того, щоб гумка витирала, в неї ще додали скляну пудру. Саме її дрібні частинки і здирають шар паперу.
     - А що буде, якщо довго і сильно терти гумкою? (Правильно буде дірка).
Тому користуватися гумкою слід охайно і потихеньку.
     -А чи знаєте ви, що гумкою можна малювати?
       Сьогодні ми з вами спробуємо цим зайнятись. 
       ІІ. Основна частина:
  1. Пояснення нового матеріалу:
- Що ж таке гумка?
       Гумка для стирання – це дуже корисна річ. Вона відноситья до канцелярських предметів і викоритовуєтья для стирання сліду олівця, кулькової ручки, туші або чорнила.
       Спочатку для витирання написанного користувалися хлібним м’якушем. Коли з Латинської Америки завезли перший каучук, виявилось, що він стирає краще, і в 1770 році англієць Джозеф Прістлі виготовив першу справжню гумку. А для того, щоб гумка була кращою в каучук додавали крейду і пудру зі скла. Часом гумку називають резинкою.
         Латинське слово «резинка» означає «смола». Ризину спочатку вміли робити тільки з каучуку. А каучук – сік «плакучого дерева», яке росте у Південній Америці переважно у тропічних країнах
         На мові індіанців «кау» означає «дерево», а «учу» - «плакати».
                         (Демонстрація різний видів гумок).
       2. Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика:
        Слово керівника гуртка:
        Підготуємо пальці рук до роботи, розімнемо кожний пальчик,  та проведемо віршовану пальчикову гімнастику .
1. Перший пальчик в ліс пішов
   Другий пальчик гриб знайшов,
   Третій пальчик його чистив,
  А четвертий смажив,
   Ну а п’ятий тільки їв
   І від того потовстів.

2. Це мій тато,
    Це моя мама,
    Це моя бабуся,
   А це мій дідусь,
   А це я,
   А разом ми дружна сім’я.
    Слово керівника гуртка:
      А якщо сім’я у вас дружна, то всі живуть разом, поважають і допомагають один одному працюючи і відпочиваючи разом.
     Я пропоную виготовити вітальну листівку яку ви зможете подарувати своїм мамам, бабусям, сестричкам, адже до нас надходить свято всіх жінок,
- Як називається  це свято? (Свято 8 Березня).
    3. Інструктаж з безпеки життєдіяльності.
1. Терти гумкою треба легкими рухами руки;                       
2. стружки, що утворились під час стирання намагайтесь не розкидати по підлозі, а збирати, щоб викинути у смітник. 
    4. Практична робота:
                    Етапи роботи в техніці малювання гумкою.
(Керівник пояснює етапи виконання малюнка в техніці малювання гумкою)
1.Спочатку ми підготуємо основу для нашого малюнка. Для цього нам потрібно заштрихувати та затушувати аркуш паперу олівцем (можна простим, або кольоровим).
       Штрихування – це лінії, проведені в одному напряму дуже близько один до одгого.
( Тренувальна вправа: штриховування паперу олівцем. Керівник пропонує заздалегідь підготовлені основи, роздає дітям.)
2.Простим олівцем промальовуємо гілочку для зображення вербових котиків.
3.Гумкою протираємо коловими рухами  на гілочці місця де будуть розміщені вербові котики.
4.Біля гілочки промальовуємо лусочку з якої виріс та розпустився білий котик. Зафарбовуємо їх коричневим кольором.
5.Промалюємо краї вербових котиків. Передамо невеликими штрихами м’якіть та пухнастість котика.
6.Наводимо коричневим кольоровим олівцем вербові гілочки.
7. Витираємо гумкою край аркуша паперу відступаючи лінійкою відстань 1см., утворюємо рамку вітальної листівки.
        ІІІ.Заключна частина:
       1.Підведення підсумків заняття:
Кросворд:

1 г
у
м
а

2п
   у
д
р
а

3 м
я
к
у
ш

4 к
а
у
ч
у
к

л
   а
с
т
и
ч
н
а
Запитання:
1.Матеріал з якого виготовляють шини, рукавиці, одяг. (Гума)
2.Складова, що міститься у каучуку для кращого стирання гумки. (Скляна пудра)
3. Що використовували для стинання сліду олівця? (хлібний мякуш)
4.Як називається сік плакучого дерева, що росте у Південної Америці? (каучук)
5.Властивість гуми. (еластична).
       2.Прибирання робочих місць.
       3.Демонстрація дитячих робіт.
Покажіть свої вітальні листівки один одному, нашим гостям.
     Молодці! У кожного  із вас вони гарні, унікальні, неповторні.
 - Вам подобаються? (Так).
     Протягом року ми святкуємо багато свят. Я запропонувала виготовити вітальну листівку в техніці малювання гумкою, а ви можете створювати оригінальні, власними руками, неповторні листівки в інших техніках.
     Бажаю вам наполегливості, натхнення, віри у свої сили!
     Всім дякую за увагу та співпрацю.






Немає коментарів:

Дописати коментар