"Дистанційне навчання" - 3

15.04.2025р.

Гурток: "Олівець-малювець"(ІІ група)
Тема: Техніка "папьє-маше".

Переляньте та ознайомтесь тут:
Як підготувати матеріал для роботи в техніці "папьє-маше"? Дивись тут: 
(відео з інтернет ресурсів).
Цікава маса отримується для роботи. Варто приготувати та спробувати попрацювати. 

14.04.2025р.

Гурток: "Олівець-малювець"(ІІ група)
Тема: Історія кранавальних масок. Виготовлення та оздоблення карнавальних масок.
- Що таке карнавальна маска?
Карнавальна маска - традиційний символ щорічного Венеціанського карнавалу. Маски використовувалися і в повсякденному житті з метою приховати обличчя. Це служило найрізноманітнішим цілям: від романтичних зустрічей до злочинів.
МА́СКА (франц. masque, від італ. màsche­ra) — спеціальна накладка зі щілинами для очей, що закриває верхню частину обличчя, із зображенням будь-якої істоти (фантастичної, міфологічної, людини, тварини тощо). Відома з найдавніших часів у багатьох племен і народів світу. Здавна виготовляли з підручних. матеріалів — глини, дерева, кори, шкіри, трави тощо. Первісні люди одягали маску під час особливих ритуалів посвячення в таємницю з метою відлякування злих духів, що несуть хвороби й нещастя. Ритуальні маски пов’язані ще з культом духів предків, тварин і природи.
Фото з інтернет ресурсів.
Малюємо ескіз карнавальної маски.
Маски можуть бути із зображенням частин тіла
Фото з інтернет ресурсів

Обираємо самостійно сюжет для маски і малюємо.
Розфарбовуємо та вирізаємо.
Можна проявити свою фантазію і виготовити маску за власним задумом.
Чекаю фото робіт у групі вайберу.

11.04.2025р.

Гурток: "Олівець-малювець"(І група)
Тема: Виконання малюнка "Опішнянські мотиви"


Коротенько про Опішнянські розписи:

Опішнянський розпис — це в основному рослинний орнамент: квіти, грона, колоски, гілки у вигляді букетів та віночків. 

  Характерними рисами є світло-жовтий колір візерунка, виконаний природним кольором глини, на червоно-коричневому, білому або зеленому фоні. Колір візерунка посилюють контрастами блакитного, темно-коричневого, яскраво-зеленого, синього, або чорного і поливають прозорою поливою.

Кераміку розписують великим рослинним орнаментом, що складається з нескладних геометричних мотивів, без різких ламаних ліній. Форма квітів — умовна за формою, часто близька до українських настінних розписів.

Розписують вироби традиційно жінки. Для розпису використовують кольорові глини-ангоби. Вироби, сформовані на гончарному крузі, спершу поливають рідкою кольоровою глиною, яка створює рівномірний тон. Після другої просушки їх розписують за допомогою гумової груші з соломинкою на кінці. Майстриня ставить виріб на гончарний круг і, обертаючи, наносить лінії. Потім, тримаючи виріб на колінах, малює візерунок, починаючи з найбільших елементів, які є опорою всієї композиції. Після закінчення нанесення контурного малюнка, його розфарбовують. Труднощі виконання розпису полягають у тому, що справжній колір ангоба виявляє під глазур'ю лише після випалу.

Для розпису мисок застосовують оригінальну техніку — «фляндрівку» (нанесення кольорів на черепок з подальшим їх розтягуванням спеціальним дротяним гачком). Виріб занурюють у червону глину, ставлять на гончарний круг і починають розписувати. Лінії «розтягують» мідним гачком. Фарба тонкими лініями входить одна в одну, створюючи візерунки. Ця техніка потребує швидкості, уважності, адже виправлення тут неможливі.

Свищики розписують так само, як і посуд, тільки більш дрібним і простим орнаментом.


Пропоную намалювати один із сюжетів Опішнянських зображень: це два півника під кущем квітів



Фото покрокового виконання малюнку дивись тут:
Отримуємо такий малюнок, тут:
Чекаю фото малюнків у групі вайберу.

11.04.2025р.

Гурток: "Павутинка"
Тема: Виготовлення ескізу  та схеми малюнка з використанням кута з колом, або кута з овалом.
Сьогодні продовжуємо працювати в техніці нитяна графіка. Будемо продовжувати удосконалювати свої вміння та навички виготовляти ескіз малюнку та схему малюнку з використанням знань виконання заповнень базових форм нитяної графіки: кут з колом, або  кут з овалом.
За фото по крокової інструкції пропоную виконати малюнок.

Етапи роботи з малюнком:

1. Виконуємо зображення ескізу малюнка з "овалів" та "кутів" на виворітному боці картону.

2. Виготовляємо схему малюнка.
 

3. Виконуємо заповнення базових форм нитяної графіки за схемою інструкційної картки. Звертаю увагу на заповнення тулуба. Овал тулуба заповнити слід використовуючи шов "вперед голка назад голка" (через одну дірочку).
Ноги - просто з'єднайте дірочки так, щоб утворилось зображення за зразком на виворітному боці малюнка.
Підбирайте кольорові нитки для роботи в кольорі.

Дотримуйтесь правил безпечного поводження з голкою та шилом.


Чекаю ваші фото з виконаними малюнками.

10.04.2025р.

Гурток: "Олівець-малювець"(І група)
Тема: Тренувальні вправи з Опішнянського та Петриківського розпису.

Вступна розповідь з елементами пояснення:
Декоративно-ужиткове мистецтво відіграє ваєливу роль в навколишньому середовищі людини, а особливо українців. Тому, що наш народ дуже творчий, працелюбний, любить красу зроблену власними руками. Ми є продовжувачами роду і тому повинні вміти продовжувати традиції нашого народу.
Якщо поміркувати, то ми зрозуміємо важливість існування цього виду мистецтва. Хто ще має стареньких бабусь чи прабабусь, то ви могли бачити у них речі розмальованого посуду, вишитих речей, самотканні доріжки на підлозі, глиняні тарілки, або глечики. Дерев'яний посуд.
Отже розгляньте таблицю і у вашій уяві з'явиться розуміння.  
 

Сьогодні ми знайомимось з творчістю майстрів Опішні і Петриківки. А саме з їх відомими розписами Опішнянським та Петриківським.

 

Село Опішня розташоване в Полтавській області, неподалік від річки Ворскли.

- А чи знаєте ви чому річка Ворскла має таку назву?

 "Існує легенда, що розповідає про те, що перед боєм зі шведами під Полтавою Петро I, пропливаючи на боті по річці, на найглибшому місці впустив у неї скло з підзорної труби. Скло потонуло, і розгніваний Цар вигукнув: «злодій скло (скла)!", давши тим самим річці назву.

По берегах Ворскли, на невеликій глибині, залягають пластичні барвисті керамічні глини. Колись давно на  місці згаслого вогнища люди знайшли затверділу, мов камінь землю. Так випадково було відкрито властивість глини тверднути у вогні. Відтоді почали виготовляти посуд з глини, покриваючи його поливою і випалюючи в печі за температури 900 °C. Спочатку ліпили ручним способом, а потім винайшли гончарний круг.

Виготовляють виріб опішнянської кераміки не менше 30–40 днів.

Українці завжди полюбляли гончарний посуд – куманці(фігурний посуд призначений для напоїв фігурний посуд призначений для напоїв), макітри, горщики, миски, келихи, вази. (розгляд посуди)

Візерунки, якими прикрашали посуд дуже легкі: це переважно ягоди, листя, кривульки, квіти, метелики, підковки

Кольори переважають коричневі, охристі, сірі, білі, жовто-коричневі, зелені. Але зауважте, не використовується червоний колір




Петриківський розпис – це декоративно-прикладне народне малярство України, яке зародилося в с. Петриківка, що на Дніпропетровщині.

Свою назву петриківський розпис отримав від назви села Петриківка (сьогодні – Петриківська ОТГ Дніпропетровської області), заснованого 1772 року на березі річки Чаплинка гетьманом Петром Калнишевським.

Художню основу петриківського малярства склали традиції декоративного розпису внутрішніх приміщень селянських хат. Декоративний стінопис був поширений в багатьох регіонах України. На Дніпропетровщині існувала традиція декорувати стіни хат багатим рослинним орнаментом. Особливими художніми якостями відзначалися стінописи в селі Петриківка. Малюнки на стінах хат не були довговічними. Перед великими святами стіни оселі білили і заново наносили нові квіткові орнаменти.

Цим видом декоративно-прикладного мистецтва займалися переважно жінки. В селі були відомі одна-дві народні художниці, які мали особливий хист до малювання. Їх сусіди часто запрошували розмальовувати свої оселі. Так поступово виокремилися спеціалісти, для яких декоративний розпис перетворювався на промисел.

Наступним етапом розвитку декоративного розпису стало виготовлення декоративних композицій на папері (мальовки). Вони імітували стінний розпис і наклеювалися на стіни відповідно до правил оздоблення оселі. Такі мальовки користувалися попитом на місцевих базарах і ярмарках. Село Петриківка було великим торговельним центром, там відбувалися щорічні ярмарки, на яких поміж інших товарів продавалися і декоративні розписи на папері.

Розгляньте основні елементи, якими розпочинається розпис.


Передивіться відео тут:
Сьогодні ми вчимось робити "зернятко"
"Зернятко" - це простий мазок,  його малюнок  залежить від пензлика. Він є самим головним елементом Петриківського розпису, з нього починають створюватись орнаментальні сюжети.
Пояснення по крокового малювання елементу розпису "зернятко".
На аркуші паперу проведіть вертикальну лінію до 5см.
Тримати пензлика треба, так щоб кінчик пензлика , вусик зернятка був повернутий протилежно до нашої лінії. Натискати пензлик треба так, щоб утворився мазок у вигляді капельки води. Повторюючи малювати такі елементи треба старатись, щоб відстань між ними була однаковою. Це буде розвивати у вас зорову увагу ритму у зображенні малюнку "зернятка" і окомір.
Далі мазки пензика наносять під кутом, щоб малюнок "зернятка" розміщувався кінчиком вгору, або кінчиком вниз. 


Потім наносимо мазки пензлика  з іншого боку вериткальної лінії.
Щоб малюнок отримався як фото вище.
Ми можемо уявно назвати наш  малюнок "колосочки".
Завдання: Потренуйтесь малювати "зернятка", щоб утворились колосочки. Чекаю фото ваших малюнків у групі вайберу.


Гурток: "Павутинка"
Тема: Підсумкове заняття з розділу: "Основа малюнка коло".
Пригадаємо, як зображувати коло в нитяній графіці. 
Коло у нитяній графіці - це не просто геометрична фігура. Це базова форма нитяної графіки. Тобто з основи кола ми створювали різні малюнки розміщені і в колі і поза межами кола.
Пропоную  пройти не велике тестування.
Розпочати тестування тест тут:
Чекаю фото відповіді вашого проходження тесту у групі вайберу.

09.04.2025р.

Гурток: "Олівець-малювець"(І група)
Тема: Створення декоративної композиції за мотивами народних ремесел.
-       Діти, ми з вами уже знайомі з чудовими виробами митців декоративно-прикладного мистецтва України. Згадайте, що означає слово «прикладний» або «ужитковий»? (Ці вироби призначені для користування в побуті). А що означає слово «декоративний»? (Ці речі є прикрасою, оздобленням чогось).
Тож сьогодні ми познайомимось з декоруванням виробів, застосуванням декору при виготовленні побутових речей.

1.)Розповідь керівника гуртка з елементами бесіди.

- Вишивка, ткацтво, килимарство, кераміка, декоративна обробка металу,

дерева, скла, тканини та розпис, лялькарство -це різновиди художнього ремесла, або народного мистецтва. 

 Художнє ремесло-галузь художньо-творчої діяльності, що з'явилось повністю на процесі ручної роботи з матеріалом. Такі ремесла існують майже в усіх народів світу. Для кожного виду художнього ремесла народні майстри використовують різноманітні матеріли, інструменти та обладнання, за допомогою яких створюють свої гарні роботи.

  Найпоширенішими видами народного мистецтва є художня обробка дерева, кераміка, килимарство і вишивка, що повʼязано з побутом та

естетичними потребами людини.

 Художня обробка дерева-найдавніший вид художнього ремесла. Коли

Майстри використовували різці, стамески для декоративного різьблення, то виготовляли деревʼяні тарелі, скриньки та інше.


         Кераміка - художнє ремесло майстрів, котрі виготовляли із глини посуд та інші вироби ужиткового призначення. Кераміка є одним із найпоширеніших видів декоративно-прикладного мистецтва в Україні та інших країнах світу. В Україні найбільш відомим містом народного керамічного ремесла є містечко Косів (Івано-Франківська область) та село Опішня (на Полтавщині). З давніх часів тут виготовляють макри, глечики, куманці, ліпні іграшки та прикрашають їх традиційними візерунками.

     Килимарство-виготовлення тканих виробів художнього та ужиткового призначення: килимів, килимових доріжок, гобеленів. Народні майстри надають великого значення орнаментальній композиції, стилізації природніх форм, а також кольору та його символіці.


  У килимарстві використовують вовняні нитки-пряжу, виготовлену за допомогою веретена та прядки. Пряжу забарвлюють у різні кольори, а потім за ескізом створюють орнаментальний виріб на ткацькому верстаті.

  Вишивка - найпоширеніший різновид народного мистецтва в Україні. Вишивкою оздоблюють одяг, скатертини, серветки, рушники.


 Хто з вас не бачив вишиваного рушника? Мабуть, немає таких. Хоч раз, а зустрічали. Адже рушник є окрасою світлиці. Без рушника не обходилося раніше жодне свято, він завжди був під рукою, тому і назву свою дістав від слова «рука»-рушник, тобто рушничок.

Завдання: Перегляньте відео та виконайте малюнок орнаменту вишивки по клітинкам. Відео тут: (щоб його переглянути треба на нього натиснути і у відкритому новому вікні знову натиснути на посилання).

Чекаю малюнки орнаменту рушничка по клітинкам

 

Гурток: "Олівець-малювець"(ІІ група)
Тема: Збірна витинанка різних видів.
Ми продовжуємо  знайомство з мистецтвом витинанка, вчимось їх створювати та виготовляти.
Витинанки — різновид українського народного декоративного мистецтва. Це орнаментальні та сюжетні прикраси житла, ажурно або силуетно вирізаніі ножицями, вирізані ножем з білого й кольорового паперу. Їх використовували для прикрашання стін, вікон, полиць, груб, коминів, печей, як іграшки для дітей тощо. Українські народні витинанки в сільських хатах з’являються в середині XIX сторіччя. Паперові витинанки в сучасному місті застосовують як новорічні прикраси вітрин, у художньо-педагогічному процесі, в оздобленні поліграфічної продукції, у дизайні одягу.
Типологія витинанок, що відповідає характеру та місцю їхнього застосування, налічує п’ять груп: хатні прикраси, трафарети, декор ритуальних предметів, привітальні листівки, витинанки-іграшки.

 
Основні види витинанок

Існує безліч видів витинанок, які відрізняються за технікою виконання та призначенням. Ось кілька основних:

  • Силуетна витинанка. Найпростіший вид витинанки, де вирізається один суцільний силует. Наприклад, силует янгола, дерева чи птахів.
  • Ажурна витинанка. Це складніший вид, де вирізається безліч дрібних деталей, що створюють вишуканий орнамент. Такі витинанки часто використовуються для прикрашання вікон або листівок.
  • Сюжетна витинанка. Ці витинанки розповідають історію. Наприклад, зображують сцени з народного життя, свята або обряди.
  • Об’ємна витинанка. Витинанки, які можна складати у тривимірні конструкції. Наприклад, святкові ліхтарики або ялинкові прикраси.
  • Збірна витинанка. Вона збирається з частин, які можна вирізати з різного кольору. Тоді вона ще стає і кольоровою.

  • Перегляд презинтації види витинанок. Дивись тут:
  • Завдання: Виготовити збірну витинанку.

  • Спробуйте виготовити такого метелика. 

    

Працюємо  з дотриманням правил безпечного  користуванням ріжучих інструментів .

Чекаю фото роботи з групі вайберу.

Гурток: "Олівець-малювець"(ІІ група)
Тема: Технологія виконання симетричної сюжетної витинанки
Симетричну витинанку дуже просто виготовити.
Головне пам'ятати про те, що сюжет зображуваного малюнку витинанки треба починати малювати на зігнутому навпіл аркуші паперу. Відштовхуватись від сторони згину аркуша, бо сам згин аркуша нам буде підказувати про існування вісі симетрії, яка розділяє наш малюнок витинанки на дві рівні частинки. Тобто, коли ми виріжемо наш малюнок, ми  отримаємо дзеркальне відображення тогож самого малюнку.
Сьогодні ми виготовимо таку симетричну витинанку.
                Фото поетапного виконання малюнку витинанки дивись тут: 
1 фото: Згинаємо аркуш паперу навпіл.
З боку згину малюємо ескіз нашої пташки. Малюємо так, щоб у дзьобі пташка тримала гілочку.
2 фото: Промальовуємо деталі на тулубі пташки, ті що будемо вирізати. Домальовуємо на місці згину аркуша гілочку. Та  дотримуємось правила про вісі симетрії промальовуємо гілочку. Тобто стебло гілочки при розгортанні малюнку буде умовно віссю симетрії ношої витинанки.
3 фото: З'ясовуємо для себе, які частинки аркуша нам треба вирізати, а які залишити, щоб малюнок отримався правильним. Вирізаємо відразу дві пташки і зайві частини паперу на аркуші між малюнком витинанки.
4 фото: Обережно розкриваємо вирізку малюнку та вирівнюємо дрібні деталі витинанки. 
Промазуємо клеєм та приклеюємо вирізаний сюжет витинанки на новий аркуш. Отримали  симетричну витинанку.
  Завдання: Виготовити симетричну витинанку за поясненням та фото інструкцією.
Пам'ятаємо про правила безпечного поводження з ріжучими інструментами (ножиці).
 Чекаю фото роботи у групі вайберу.

07.04.2025р.

Гурток: "Олівець-малювець"(ІІ група)
Тема: Композиція - витинанка за традиційною символікою.

Вірш «Витинанка»

Немов відтворення серпанку,

З паперу вирізані всі.

Ось перед нами витинанки —

Зразки чудової краси.

Легкі, прозорі, мов пушинки,

Серветки, зірочки, сніжинки,

Казковий витвір давнини.

Ажурні витончені стрічки

Кладуть на шафи і полички,

А ті, що мають форму кіл,

Кладуть під печиво на стіл.

Вступне слово керівника гуртка: 

Запитання до вихованців:

— Що таке витинанка?

Витинанка – орнаментальні й фігурні прикраси, ажурно витяті ножицями, вирізані ножем з білого або кольорового паперу.

— Які бувають витинанки?

Витинанки діляться на три групи — одинарні, складні та комбіновані.

За способом вирізування витинанки є симетричні, ажрні, силуетні, у смужці, колі, квадраті.

— Що зображують на витинанках?

Геометричні і рослині орнаменти, трапляються також  фігурки птахів, тварин, людей,  зображення предметів побуту, архітектури тощо.

Де використовують витинанку?

В оформленні одягу, прикраси побутових речей, для дизайну інтер’єрів, оформлення вікон та вітрин до різноманітних свят та урочистих подій.

Повторіть правила безпеки життєдіяльності під час роботи на занятті:

              Правила безпеки життєдіяльності під час роботи.
Загальні правила для вихованців:

1. Роботу розпочинати після дозволу майстра.

2. Інструмент використовувати за призначенням, не працювати несправним і тупим інструментом.

3. Різальні інструменти повинні зберігатися лише в спеціально обладнаних коробках у відведеному місці.

4. Під час робочого процесу не відволікатися на сторонні справи, не розмовляти, бути зосередженим.

5. У процесі роботи дотримуватися порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибрати його.

 

Користування ножицями:

1. Слід використовувати ножиці з заокругленими кінцями.

2. Класти ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3. Не працювати тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.

4. Ріжучи, уважно стежити за розміткою.

5. Під час роботи тримати матеріал пасивною рукою так, щоб пальці знаходились осторонь від гострого леза.

6. Не розмахувати ножицями, під час різання не пересуватися, а також не наближатися до того , хто з ними працює.

7. Після роботи ножиці потрібно тримати складеними, бажано в чохлі.


Завдання: Виготовимо сьогодні витинанку у формі писанки та зобразимо в ній квіти підсніжники. По крокове виконання дивись за фото інструкцією тут: 

Виконуємо наш ескіз за зображенням на фото.

Продовжуємо тут:
Вирізаємо детальки ті, що розфарбовані зеленим кольором. У нас потрібна деталь залишиться білим кольором. Намазуємо клеєм сторону на якій видно простий олівець та наклеюємо на кольоровий аркуш паперу, або картон. 
                                                   Витинанка буде такою дивись тут:
Чекаю фото ваших робіт - витинанок у групі вайберу.

25.12.2024р.

Гурток "Олівець-малювець" (І і ІІ група)

Доброго, святкового усім дня! Вітаю з Різдвом!
Лише сьогодні ми продовжуємо навчання з використання дистанційних технологій.

Тема: Малюнок новорічної листівки.
                 - Що ж таке новорічна листівка та як вона зявилась?



    Виявляється, що вітальні новорічні листівки з’явилися не так і давно: звичай надсилати їх на Різдвяні та Новорічні свята прийшов в Англію в 40-ві роки ХІХ ст. До появи листівок існував звичай дарувати гравюри та літографії на різдвяні мотиви, або писати надто довгі вітальні листи. Такий спосіб привітань був надзвичайно клопітким та забирав багато часу, що було надзвичайно проблематичним, особливо для міських чиновників. У теперішньму часі та суспільстві ми продовжуємо користуватись вітальнили листівками, хоча їх і вже витісняє електронна з появою компютерних, мобільних можливостей.

Передаючи свою листівку адресату ви, передаєте свій позитивний, емоційно налаштований настрій. Людина ним надихається для гарного проведення святкового дня. А якщо ваша листівка виготовленна вашими руками, вона носить в собі ще й цінність та  любов.

Пропоную переглянути варіанти вітальних листівок:


(з інтернет ресурсів)

Завдання : Намалювати новорічну вітальну листівку з використанням відбитків долоньки.

Виконайте малюнок за покроковим поясненням.
1. Підготуйте аркуш паперу та зігніть його навпіл. Листівка буде відкриватись, як робочий шкільний зошит.
2. Оберіть для себе ідею зображуваного малюнка. 
3. Розфарбуйте долоньку  гуашевими фарбами відповідним кольором -це може бути білий колір - для сніговичків, Зелений колір - для ялинки.
Можна розгулятись вашій фантазії і ви намалюєте щось своє.
4. На першій сторінці листівки зробіть відбиток пофарбованої фарбою долоньки.
5. Почекайте, щоб відбиток долоньки підсохла. Домалюйте дрібні деталі що необхідні для повного зображення малюнка.
6. Зробіть фото малюнка та надішліть фото у групу вайберу. 
Чекаю  ваші фото.


21.05.2024р
Гурток "Олівець- малювець"
   Доброго дня. Сьогодні працюємо дистанційно у зв'язку з активними ворожими обстрілами.

Тема: Виявлення рівня засвоєння вихованцями навчального матеріалу, уміння застосовувати теоретичні знання на практиці.
   
 Робота з тестовими завданнями:

1. Жанри образотворчого мистецтва опрацюй  матеріал тут:

2. Пригадаємо:

1. Що таке натюрморт?
2. Яким може бути натюрморт за розташуванням предметів?
3. Які предмети можна групувати у натюрморт?
4. Пригадаємо правила розташування предметів у натюрморті.

3. Пропоную пройти тест: Для виявлення рівня засвоєння навчального матеріалу вихованцями. Дивись тут:
(Зверніть увагу: Після переходу за посиланням на сторінку "На урок" треба ще натиснути на квадратик, що нище "Тестування". Потім відкриється на новій сторінці віконце з назвою тесту, знову натискаємо "Почати тест". Бажаю успіху!)

Гурток "Павутинка"

Тема: Виявлення рівня знань учнів навчального матеріалу, уміння застосовувати знання на практиці.

Сьогодні працюємо з тестовими завдання на виявлення засвоєння вами навчального матеріалу.
 
 Тестові завдання дивись тут:

 Завдання:Пройдіть тестові завдання. Запишіть на папері порядковий номер запитання  та оберіть правильну відповідь за літерою. На аркуші запишіть правильну відповідь.
  Наприклад: 1.- Б; 2.- В. і так далі. 
Ваш запис пройденого тесту сфотографуйте та надішліть мені у групу вайберу для перевірки ваших відповідей. 

09.01.2024р.

Гурток "Олівець-малювець"

Тема: Малюнок зображення предметів з врахуванням симетрії та силуету предмета.

         Переглянемо, пригадаємо та запамятаємо поняття: симетрія, силует, контур.

З перегляду  фото слайду ми можемо впевнено говорити про зображення предметів навколо нас. Ми можемо без труднощів знайти предмети симетричні. Це наприклад: метелик, каструлька, жук сонечко, листок, вікно (воно може бути і асиметричної форми), вироби симетричних витинанок. Назвіть ще приклади... 

Силуетом можуть бути всі предмети, якщо на них буде падати тінь, або ми не будемо їм промальовувати деталі. 
Контур - це простіше кажучи, лінія по кортуру предмета. З будь-якого предмету обвівши на папері ми можемо отримати контур.
Для виконання малюнка з використанням цих понять ми можемо використати різні способи та техніки малювання.
Наприклад: це малювання з використанням готового шаблону;
це техніка набриску;
виконання ескізів та виготовлення витинанок;
малювання штампами;
малювання по клітинкам.

Потринуйтесь виконайте завдання: намалюйте симетрично птаха та зимові сніжинки.


Завдання: Виконайте силуетний симетричний, або асиметричний малюнок  із використанням зображення контура предмета на власний вибір.
Наприклад:
Чекаю фото ваших малюнків у групі вайберу.


Гурток "Павутинка"

Тема: Виконання зображення "хвиля". Ознайомлення з базовою формою нитяної графіки "хвиля". Тренувальна вправа їз зображення та виконання її заповнення ниткою.

Сьогодні продовжуємо вивчення базових форм нитяної графіки - "дуга" .

То що ж таке дуга?

Дуга - це зображена частина лінії на колі. Можна сказати, що це частина кола, яка має дві точки початок і кінець.
Дуга може мати будь-яке місце на колі. Тобто дуга може виглядати так на будь-якому місці де вона зображена.


Щоб  працювати із цим зображенням нам треба її намалювати на виворітному боці картону. Потім виготовити схему. Проколоти дугу шилом через 5 мм дірочка від дірочки.
І використовуючи правило заповнення базової форми "дуга", виконати заповнення ниткою за інструкцією на фото. Дотримуючись числових показників за стрілочками.
Починати треба з першої дірочки (немає різниці з якого боку зправа чи зліва), Якщо дуга гарно вигнута, як на малюнку, то ми знаходимо другу точку в середині дуги та повертаємось назад на лицевий бік картону через сусідню дірочку. Далі продовжуємо почерговий рух заповнення ниткою дірочок поки не дійдемо до останньої дірочки.

 

Завдання: Виконати за описом (що вище) зображення базової форми "дуга".
Чекаю  фото ваших робіт у групі вайберу.
На наступному занятті ми продовжимо працювати з цією базовою формою та ознайомимось з новою - "хвиля". 

08.01.2024р. 

Гурток " Олівець-малювець"
Тема: Поняття "симетрія", "асиметрія".
Розглянемо ці два поняття: Симетрія – це розмірне, пропорційне розміщення частин цілого відносно площини, осі або центра. Є багато видів симетрії. Найпростіший із них – дзеркальний, за якого частини фігури розташовані одна відносно одної як предмет і його відображення в дзеркалі. Одяг людини, як і її статура найчастіше є симетричними.



А що ж таке асиметрія? Літера «а» на початку цього слова є показником протилежності, тобто відсутності (у цьому випадку — симетрії).

Асиметрія – це порушення симетрії елементів у межах цілогоасиметричність одягу створює враження руху, активності.

Легше зрозуміти ці поняття розглянувши малюнок. На ньому зображено два дерева. Проведемо віс  (поділимо дерева навпіл з гори до низу) та розглянемо кожну з половинок дерева що утворились. Ми бачимо, що малюнок першого дерева має однакове розгалудження крони, а на іншому малюнку половинки відрізняються одна від одної зовсім. Тому ми можемо зробити висновок та запам'ятати, Що на першому малюнку зображення симетричне один одному, а на другому асиметричні. (Ілюстраційний матеріал використала з інтернет ресуру).


симетричний 
асиметричний
Завдання: Виконати малюнок використовуючи поняття "симетрія",  або "асиметрія"
Малюнки можна малювати свої, використовуючи свою уяву та мислення. Зображення малюнків повинно бути в кольорі та закінченим.
Чекаю ваші фото робіт у групі вайберу.

     Гурток "Павутинка"
Тема: Виготовлення сюжетного малюнка "Вогні новорічних свічок"
Пропоную малюнок.
Ви бачите малюнки в кольорі та розфарбовку. За зображенням розфаобовки ви можете виконати ескіз малюнка та виготовити схему малюнка. Потім виконати заповнення кольоровими нитками кожної з частин схеми використовуючи правило заповнення базової форми коло. Підбирати кольорову гаму малюнка можна кожному самостійно.


По крокове виконання зображення малюнка

Звертаю увагу: малюнок виконуємо в техніці нитяної графіки. Тобто як завжди на нашому занятті гуртка "Павутинка"
Чекаю ваші фото робіт у групі вайберу.

28.11.2023р.

Гурток: "Павутинка"
Тема: Узор в колі. Виконання зображення в колі.
На минулому занятті ми працювали із зображенням малюнка у колі. 
За фотозображенням інструкційної картки треба було намалювати ескіз кола.
Розділити бічні сторони кола навпіл та вимірюючи 4 см 5мм по колу позначити мітки місць ліній поділу кола на 6 однакових частин. Виготовити схему (проколоти зображення узору в колі через 5 мм дірочка від дірочки).


Далі  заповнення кожної з 6 частин по колу використовуючи правило заповнення базової форми коло І способом. При цьому рухаємось по колу хоч у нас частинка має зображення трикутника.


Нагадаю та повторюсь: заповнювати кожну з частин кола можна одним кольором, або використовуючи нову нитку для іншої частинки іншим кольором. За проявом вашого бажання ви можете доповнити цей узор в колі. Це може бути просто узор, сніжинка, можна доробити кріплення та отримаємо новорічну іграшку. 
Повинно отриматись ось таке зображення та заповнення узора в колі.



Чекаю фото ваших робіт у групі вайберу. 



Гурток: "Олівець-малювець"
Тема: Виконання малюнка на вільно обрану тему.

Сьогодні є у Вас можливість намалювати малюнки спираючись на отримані знання та вміння від попередніх занять. 
Намалюйте малюнок з допомогою різних ліній, будь яким способом. Ми виконували малюнки різними способами. Щоб він був кольорово закінчений. Тобто у кольорі чи то олівцями кольоровими, фломастерами, фарбами.
  Чекаю Ваші  фото роботи у групі вайберу.

27.11.2023р.

Гурток:"Павутинка"
Тема: Виконання зображення  вміщує в себе базові форми кола. Узор в колі.
Пригадаємо зображення базової форми коло в нитяній графіці за інструкційною карткою.. 

І спосіб

ІІ спосіб

Пропоную попрацювати за по кроковою інструкційною карткою заповнивши коло узором. У вас отримається зображення сніжинки в техніці нитяна графіка
Інструкційна картка:

На 1 схемі:
Накресліть коло. Визначте середину бокових сторін. Та від них відміряйте однакової довжини відрізки довжиною 4см 5 мм. Так проставте на колі відмітки для проведення ліній через усе коло, щоб розділити його на 6 однакових частин.
На 2 схемі:
Виготовте схему малюнка. Проколіть дірочки на відстані 5мм одна від одної. Працюйте на виворітному боці та дотримуйтесь правил безпечного користування з шилом та голкою. 
На 3 схемі:
Заповнюйте кожну з 6 частин за інструкцією покрокових рухів. Рухаємось по колу заповнюємо схему за правилом заповнення базової форми коло 1 способом.
На 4 схемі:
Зображення, яке повинно бути у вас на лицевому боці. На виворітному боці, не забуваємо, повинні бути короткі сцібки.
Кольорову гаму можна обрати різну, або одного кольору.
Роботи багато, тому розраховуємо працювати два заняття.  
Чекаю фото ваших робіт у групі вайберу.



Гурток: "Олівець-малювець" І група

                                                                  Доброго дня!

                             Працюємо сьогодні з використанням дистанційних технологій.
Тема: Малювання на довільне скупчення спіралеподібних ліній, малювання за асоціацією.

Ви вже отримали на попередніх заняттях вміння виконувати зображення спіралеподібних ліній. 
                Пригадайте та потринуйтесь малювати спіралеподібні лінії.



  Подумайте і скажіть:
1.Де в навколишньому середовищі ви можете зустрічати такі пружинки?(В іграшках, в запчастинах до велосипеда, автомобіля, трактора, в кульновій ручці, кудряве волосся.)
2.В яких малюнках найчастіше ми можемо бачити спіралеподібні лінії? (Малюнки у графіці)
3. Як іншим словом можна назвати спіралеподібні лінії? (Пружинки)
                                                                    Завдання:
                  Виконайте малюнок із зображення на ньому спіралеподібних ліній.
Можна малювати малюнки з використанням вашої уяви та асоціацій.
Можна малювати малюнок за зразком ( ілюстрації з інтернет ресурсів):


 Малюнки повинні бути  кольоровими.
Чекаю фото ваших робіт на сторінці у групі вайберу.

10.10.2022р.

Гурток "Олівець-малювець" ( ІІ група)

 Тема: Натюрморт з геометричних фігур у різних положеннях на білому фоні.

Розгляньте малюнки натюрмортів.



Назвіть об'ємні геометричні фігури, що зображені на малюнках.

Ви переглядами малюнки натюрмортів. На кожному з них є зображений циліндр, також є конус та куб.
Розгляньте поетапне зображення циліндра.




Завдання: Виконайте малюнок цилінда. Розташуйте його за власним бажанням вертикально, або горизонтально та зобразіть ще об'ємну геометричну фігуру.
За бажанням намалюйте предмет циліндричної форми, що використовується у вас вдома у повсякденному житті. Будь ласка малюнок зображуйте на весь аркуш паперу. Щоб він був гарно видимим на білому фоні. Це може бути: каструля, велика, глибока миска, бідончик, банка та інше. 
Зверніть увагу на розташування фігур. Вони повинні зображуватись близько та із використанням способу накладання одного на інший.

У кого виникають проблеми перегляньте відео на допомогу тут:
Чекаю ваші фото робіт у групі вайберу. Будь ласка  попросіть, щоб вас хтось сфотографував. Робіть фото, щоб видно було того, хто малював малюнок.

10.10.2022р.

Гурток "Павутинка" (ІІІ група)

Тема: Виконання малюнка орнаменту за задумом вихованців в техніці нитяна графіка.

Орна́мент (від лат. ornamentum — прикраса) — візерунок або узор, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, стилізованих тваринних чи рослинних мотивів.
Орнаменти ми зустрічаємо дуже часто на вишивках українського  національного одягу та речей. Є види орнаменту:
рослинний,зооморфний, антропоморфний, геометричний, каліграфічний, пейзажний.                                                                                                                                                      
 Пропоную спробувати виконати орнамент у техніці нитяної графіки. Це буде зображення орнаменту у стрічці. 
Це буде узор у смужці з ритмічним повторенням геометричних фігур, які ми заповнимо кольоровими нитками використовуючи знання заповнень базових форм.

Дивись інструкційну картку покрокового зображення орнаменту:


Дивись відео тут:
Чекаю фото виконаних зображень орнаменту.


04.10.2022р.

 Гурток "Олівець-малювець" ( ІІ група)

Тема: Натюрморт з геометричних фігур у різнних положеннях на білому та сірому фоні.
Малювання меблів.
Головним завданням сьогодні на занятті буде навчитись зображувати натюрморт з геометричних фігур та виконання малюнка меблів.

Пригадаємо.
1. Що таке натюрморт?
(Натюрморт — це зображення нерухомих, застиглих предметів (квітів, овочів, фруктів, меблів, килимів тощо).
2. Які ви знаєте геометричні фігури? Дивись відео з інтернету тут:
3. Назвіть види геометричних фігур. Дивись відео з інтернету тут:
Нас цікавлять, сьогодні, саме об'ємні  геометричні фігури.
Перегляньте фото натюрмортів з геометричних фігур відповідно до нашої теми заняття.



Завдання: намалювати натюрморт з геометричних фігур. 
Щоб намалювати натюрморт спочатку уважно роздивіться, як зображують художники геометричні об'ємні фігури у своїх роботах.




Завдання: намалювати малюнок меблів за вибором.

Як намалювати поетапно стілець дивись тут:

Для зорового сприймання:

Можна намалювати меблі будь які за бажанням.
Чекаю ваші фоторезультати у групі вайберу.


27.09.2022р. 

 Гурток "Олівець-малювець" ( ІІ група)

Тема: Закони лінійної та повітряної перспективи. Перспективні скорочення.

Ознайомимось коротко. 
У образотворчому мистецтві існують  види перспектив: фронтальна, кутова, повітряна та лінійна.

Ознайомтесь та перегляньте відео за посиланням тут:
Дивись відео тут:

Запам'ятайте основний закон перспективи:
всі  паралельні лінії віддаляючись від спостерігаючого сходяться у одній точці.

Необхідно знати ще й такі закони перспективи.

1.      По мірі віддалення предмети зменшуються.

2.      Колір блідне.

3.      Контрастність поступово лагідніє.

4.      Ближні предмети зображаються детально, а дальні узагальнено.

 5.     Видалені світлі предмети притемняються, а темні освітлюються.

                               Перегляньте відео тут:

Завдання: Виконайте малюнок у перспективі. Можна за допомогою переглянутих відео.

 Чекаю фото малюнків у групі вайберу.

 20.09.2022р. 

Гурток "Олівець-малювець" ( ІІ група)

                                                    Всім! Всім! Всім! 
                                             Доброго та спокійного дня!

      Ми продовжуємо навчання з використанням дистанційних технологій.
За новим розкладом. 

                     На дистанційному занятті ми будемо зустрічатись по

                                             вівторкам о 13.15. до 16.15.                                                                                                                    

Тема: Ознайомлення  з планом  роботи  гуртка  на  навчальний рік.  Організаційні питання.  Правила  поведінки  в  колективі.  Інструменти  та  матеріали.  Правила безпеки на заняттях.

                                 1.  Гра.  Перевір своє необхідне обладнання:
Я пропоную вам відгадати слова- шифри. Тут зашифровані слова з обладнання та матеріалів. Названі лише приголосні звуки, без голосних. Необхідно назвати їх назви:

          1.    ЛЬБМ - ?              4. ПНЗЛК -?           7. ФРБ - ?
          2.    ЛВЦ - ?                 5. ВД -                    8. ЛНЙК - ?
          3.    ГМК - ?                 6. ППР -?               9, СРВТК - ?
                                                                               (Чекаю ваші відповіді у групі вайберу)
2. Ознайомлення з планом роботи гуртка на навчальний рік.
   Хочу повідомити вам про план роботи гуртка. 
Гурток "Олівець-малювець" продовжує свою творчу роботу. та ваше навчання в ньому.
Цього року ви вважаєтесь найстаршою групою по відвідуванні занять гуртка. Тому, що ви вже навчатиметесь третій рік. Нвчання проходитимуть відповідно навчальній програмі. і за програмою діти мають вчитись три роки в одному гуртку.  Саме в цьому році бажаючі вихованці можуть закінчити своє навчання у гуртку за  бажанням та за умови, якщо відвідував гурток сумлінно та майже без пропусків три роки. По закінченні навчального року діти пройшовши підсумковий іспит отримують свідоцтво про закінчення навчання у гуртку. 
   Ми і надалі будемо удосконалювати свої вміння творчих виконань малюнків  використовуючи нетрадиційні способи малювання.
          3.  Тому пригадаємо правила поводження з інструментами на занятті гуртка.

 Під час роботи з восковою крейдою і пастеллю забороняється:

  • 1.брати їх до рота;
  • 2.засовувати у вухо, ніс, очі собі або сусідові;
  • 3.розмахувати ними;
  • 4.ламати;
  • 5.класти в непризначене для них місце;
  • 6.малювати на тілі або одязі як свєму, так і сусіда;
  • 7.кидатися ними.

  • При роботі з фарбами і клеєм слід уникати:

    • 1.попадання їх в очі, до рота, у ніс.
    • 2.можливості забруднити обличчя, одяг.

     3.Не можна пробувати фарби, клей та інші матеріали на смак.

     - Протягом заняття необхідно стежити за чистотою рук і робочого столу.

    - У разі будь-яких неполадок або пошкоджень шкіри обов'язково звернутися за допомогою до керівника гуртка..

    -  Після закінчення роботи прибрати приналежності на місце.

     - Вимити руки.

    - Привести в порядок робоче місце.

  • Спілкуємось у вайбер групі в разі винекнення запитань. Відповім на всі поставлені запитання.

  •                              Плавно переходимо до практичної частини.

  • Ми сьогодні,так вже вийшло, проводимо наше перше заняття. Тому відштовхуватись будемо від традиційно прийнятого проведення першого заняття на тему: «Творчість торує шлях до перемоги!».

  •  Хтось вже може зрозумів, наші малюнки будуть присвячені нашій незламній Україні.

  •                                Вправа: "Асоціативний кущ":

  • Пропоную поміркувати про Україну.

  • - Які асоціації викликає у вас слово Україна?

  • - Назвіть слова, які відносяться до цього слова (УКРАЇНА)

  • (Наприклад: мова солов"їна, вареники, пироги, вишиванка, вінок, пісня, танок, щастя, добро, мир).

  • Зображення слів на аркуші паперу відповідно до заданої тематики називається тегами.

  • Пропоную вам на аркуші паперу виконати зображення тегів на тему Україна.

  • Слова можна друкувати, писати письмовими літерами, малювати кожну літеру. Проявіть свою творчість. При умові, що вся поверхня аркуша паперу буде заповнення словами тегами.

  • Малюнки можуть бути схожими на такий:

  • Чекаю ваші фото малюнків у групі вайберу.



Немає коментарів:

Дописати коментар