"Дистанційне навчання" - 3

04.11.2025 р.

Гурток: "Олівець-малювець" (І група)

Тема: Начерки з натури фруктів. Аналіз та порівняння форм предметів.
Усі предмети можна звести до простих геометричних: яблуко-кулю, груша- поєднання кулі та конуса, банан - вигнутий циліндр, апельсин - куля.
Під час начерку спочатку шукаємо загальну форму, лише потім- деталі.

Ознайомтесь із по кроковим описом малювання фрукту з натури:
1. Спостереження за фруктом
 - Покладіть яблуко перед собою.
Зверніть увагу: воно майже кругле, але не ідеальне коло;
- є заглиблення зверху і знизу;
- з одного боку світло, з другого - тінь

2. Намітьте основну форму.
- Легкими майже не помітними лініями накресліть коло - це буде основа яблука.
 не натиска.чите олівець!
3. Уточнення форми яблука.
- Трохи розширте коло з боку, зробіть легке "сплющення" зверху та знизу.
- Додайте лінію осі симетрії, щоб перевірити рівність форми. Це допоможе уникнути перекошеного яблука.
4. Позначте заглиблення та хвостик.
У верхній частині яблука додайте:
- невелику ввігнуту форму;
- коротку лінію - хвостик.
У нижній частині - легке заглиблення (коротка дугоподібна лінія).
5. Додайте легку тінь.
Подивіться, з якого боку падає світло, З протилежного боку:
- нанесіть легке штрихування, паралельними лініями короткими лініями;
- поступово затемнюйте від світлого до темного;
- не зафарбовуйте повністю - це не малюнок, а начерк.
6. Підсилення об'єму.
Щоб яблуко стало "круглим" додайте:
- темніший штрих у тіні;
- слабшу тінь під яблуком на столі (підпора для об'єму).
7. Перевірка роботи
Зверніть увагу на:
-чи схоже яблуко на круглий об'єм?
- чи рівномірна форма?
 - чи охайнний штрих?
- чи видно напрямок світла? 
 Завдання: Виконайте начерк фрукта з натури за по кроковим поясненням, що є вище. Чекаю фото робіт у групі вайберу.

04.11.2025 р.

Гурток: "Олівець-малювець" (ІІ група)

Тема: Зображення емоцій людини графічними засобами. Основи академічного малюнка.
Графічними засобами є: лінія, штрих, тон, контраст, композиція. Вони є основою академічного малюнку. Тобто ними малюють малюнки.
Пригадаємо що ж це таке?...
1. Лінія - це головний засіб виразності (лінія може бути прямою, хвилястою, ламаною, товстою, тонкою.)
2 Штрих - це короткі ліні, що показує об'єм, тон, настрій.
3. Тон- це світле й темне у малюнку місце, він створює настрій форму.
4. Контраст - це виділення головного.
5. Композиція - розміщення зображення на аркуші.
 За допомогою ліній можна передавати настрій людини, емоції. Наприклад:
хвиляста легка лінія - спокій, легкість;
- різка ламана - тривога, гнів;
- тонка рівна - стриманість;
- товста темна - напруження.
 Ви повинні запамятати : 
емоція+ характер лінії + тон + напрямок + ритм штриха.
Завдання:
Пропоную на вибір обрати форму роботи і виконати її.
1варіант: - 3 графічні мініатюри (радість, сум, гнів) намалюйте на малюнках обличчя людей із зображенням емоціїй  .
2 варіант.
- графічний портрет із виразною емоцією.
3 варіант - абстрактне зображення насторою (лінією, штрихом). 

     Гра "Назви почуття"

    Гра "Мімічна гімнастика"

Виконайте ряд вправ для мімічних мязів обличчя.

Наморщіть чоло, піднявши брови (подив). Розслабитись.

Залишити чоло гладким протягом однієї хвилини. Зсунути брови, нахмуритися (сердитися). Розслабитись.

Повністю розслабити брови, закотити очі ( а мені все одно) (байдужість). Розслабитися.

Розширити очі, рот відкрити, руки стиснутив кулаки, все тіло напружене (страх, жах). Розслабитися.

Розслабити повіки, чоло, щоки (лінь, хочеться дрімати). Розслабитись.

 Розширити ніздрі, зморщити ніс (огида, вдихаю неприємний запах). Розслабитись.

Стиснути губи, примружити очі (презирство). Розслабитись.

Посміхнутись, підморгнути (весело, ось я який (ка)).

Виконуйте завдання, робіть фото, надсилайте  у групу вайберу.

03.11.2025 р.

Гурток: "Олівець-малювець" (І група)

Тема: Начерки з натури освочів. Аналіз та порівняння форм предметів.
Ми продовжуємо працювати з малюнками з натури. 
   Хто забув, що це таке нагадаю - це зображення малюнка із справжнього предмета. (Наприклад: малювання квітки, коли ми на неї дивимось і змальовуємо її.) 
   Що таке начерк? 
Це швидкий малюнок без промальовування дрібних деталей, який передає головні риси предмета.
    Сьогодні ми будемо малювати з натури овочі.
Завдання: Оберіть будь-які два овочі, які є вдома.
Пропоную зробити аналіз та порівняня форм предметів:
- Якої він форми (круглий, овальний, видовжений)?
- Ширший він у центрі чи на кінцях?
- Має гостру чи тупу верхівку?
- Які лінії потрібні для начерку? (вигнуті, плавні, прямі).

Завдання: 
1. Напишіть мені у групу одне речення описавши один із обраних вами овочів.
2. Виконайте малюнок двох овочів, що ви самостійно обрали з тих, що є вдома у не традиційній техніці малювання за вашим вибором дотримуючись його природньої форми та передачі пропорцій овочів.
Чекаю ваші фото у групі вайберу.

03.11.2025р.
Гурток "Павутинка" (ІІІ група)
Тема: Розпізнавання геометричних фігур на виробах нитяної графіки виділенння основних двох елементів: "кола" і "дуги".
  У техніці нитяна графіка всі композиції будуються з геометричних фігур, але найчастіше- з кола та дуги. 
Коло використовується для створення: квітів, серветок, медальйонів, сонця, декоративних елементів.
- Дуга - основа для: листків, пелюсткок, крапель, віял, хвиль, крил, орнаментальних ліній.
 Пропоную потринуватись і пригадати, як виконувати елеиенти кола та дуги створюючи малюнок.
Завдання: Розгляньте фото схем покрокового виконання малюнку.



 Чи зрозуміли ви,що зображено на малюнку? Напишіть мені назву цього малюнку у групу вайбера. І попрацюйте з етапами роботи, що описані нище.
1.Потринуйтесь виконувати дугу та коло окремо на картоні, не на малюнку.
2.Виконайте зображення ескізу малюнка на виворітному боці картону. 
3.Виготовте схему малюнка (проколіть діроски під лінійку на відстані 5 мм одна від одної на всіх елементах дуг та колі, що зображені на ескізі малюнку. У вас повинно бути так.
 

4.Виконайте заповнення схем за покроковими цифровими зображеннями в кольорі, (кольоровими нитками прошийте дірочки схеми за вказаними кроками. Користуйтесь підказками схем базових форм "кола" і "дуги". )

Чекаю фото з вами у процеві виконання малюнку.

31.10.2025р.
Гурток "Павутинка" (ІІІ група)
Тема: Виконання малюнка з використанням "кута" і "кола".
 На минулому занятті ми розпочали працювати з малюнком за інструкційною карткою.
Сьогодні продовжуємо працювати із малюнком розпочатим на попередньому занятті, використовуючи техніку нитяної графіки з виконання елементів (кута і кола.)


          Пригадаємо покрокові етапи роботи:
1. Виконання ескізу малюнка зображеного на інструкційній картці на виворітному боці картону.
2. Виготововлення схеми малюнка. (Проколюємо дірочки на ескізі малюнку через 5 мм одна від одної).
3. Виконання  заповнення базових форм нитяної графіки в кольорі. за допомогою голки з ниткою виконати шви відповідно до схеми:
 - коло: нитки проходять через рівновіддалені точки, утворюючи внутрішні дуги;
  - кут: нитка прокладається між сторонами кута, утворюючи віялоподібний узор. 
4. Завершення роботи - сховати кінчики ниток з виворітного боку, закріпивши їх.
     Працюємо. Прагнемо отримати навички роботи з голкою в техніці нитяна графіка, вміння заповнювати базові форми "кут" і "коло". 
   Чекаю фото ваших малюнків у групі вайберу.

30.10. 2025р.

Гурток: "Олівець-малювець" (ІІ група)

Тема: Зображення людини в інтер'єрі.
Сьогодні ми спробуємо зобразити людину в кімнаті - місці, де вона живе, працює, або відпочиває. А зробимо це не звичними фарбами, використаємо різні цікаві способи малювання.
Але спочатку з'ясуємо:
- Що таке інтерєр? (внутрішній простір приміщення).
- Які предмети зображають у інтер'єрі? (меблі, вікна, картини).
- Як розмістити людину у приміщенні, щоб виглядало природно?

Працюючи з малюнком ми можемо використовувати нетрадиційні техніки такі, як:
-Монотипія: фарбою робити відбиток основи інтерєру.
- Фротаж: натерти (сніни, килим, деревину.) 
- Губкою: створимо фон, або текстуру меблів.
- Ватною паличкою: малюємо деталі - лампу, візерунки.
Завдання: Намалюйте людину у кімнаті. Дотримуйтесь поетапного пояснення роботи:
Пояснення етапів роботи:
 1) Уявіть кімнату, у якій людина проводить час (читає, працює, малює, п'є чай).
2) Легко олівцем намітьте розміщення підлоги, стін, основних предметів (диван, вікно, стіл, лампа). 
3) Губкою, або штампами зробіть відбитки кольору для стін (наприклад: світло-бежевий, або блакитний фон).
4) За допомогою друку створіть малюнок шпалер, або фактури килима.
5) Виріжте з кольорового паперу, або серветок форми меблів (стіл, крісло,, вазон).
Наклейте на малюнок так, щоб утворилвся інтер'єр кімнати. За бажанням домалюйте дрібні деталі фломастером, або ватною паличкою вмоченою у фарбу.
6) Намалюйте людину в природній позі (сидить на дивані, стоїть біля вікна, читає книжку). Використайте прості лінії, але дотримуйтеся пропорцій. Можна домалювати кішку, чи собаку, чи інші елементи, що передають настрій.
7) Додайте освітлення. За бажанням обведіть контури тонким олівцем, або маркером, або додайте білих блисків пензликом.
Чекаю ваші фото роботи у групі вайберу.

30.10.2025р.
Гурток "Павутинка" (ІІІ група)
Тема: Розпізнавання геометричних фігур на виробах нитяної графіки, виділення основних двох елементів: "кута" і "кола".
    Нитяна графіка - це техніка малювання ниточкою малюнки з використання геометричних фігур. Сьогодні ми будемо зображувати з кола і кута малюнок в техніці нитяна графіка. Вони є основою всіх візерункі: квіток, орнаментів, зірок, навіть пейзажів, натюрмортів.


 

- Роздивіться малюнки, визначте де на малюнках зображенні кола, кути?
-  З яких фігур ви бачите малюнки?
- Де тут кути, а де кола?
Пригадайте способи заповнення базової форми "кут", "коло".
Завдання: Виконайте малюнок за покроковою інструкційною карткою.

Спробуйте впізнати його за схематичним зображенням. Так, це буде метелик.

За фото покрокового виконання ескізу та схеми виконайте зображення малюнку «метелик» в техніці нитяна графіка.

1.Починаємо зображувати ескіз метелика  простим олівцем з виворітного боку на картонному папері..

2.Зобразіть всі деталі метелика з кутів та кола.

3. Виготовіть схему малюнка. (проколіть дірочки шилом через 5 мм одна від одної з виворітного боку).

4. Використовуючи правила заповнення базових форм «кута» та «кола» виконайте самостійно, підбираючи кольоровий окрас. На інструкційній картці є підказки початковий етапів заповнення базових форм використованих на малюнку.

 Працюйте охайно та обережно з інструментами.

Чекаю ваші фото робіт у групі вайберу.


29.10. 2025р.

Гурток: "Олівець-малювець" (І група)

Тема: Пані "Золота осінь"- малюнок.
 Сьогодні ми створимо чарівну Пані Осінь - добру, гарну, золотаву, вбрану в листя і квіти. Уявіть собі, якою вона прийде саме до вас - можливо, у вінку з калини, у сукні з кленового листя, чи в дощовій хмаринці".
Поміркуйте:
 - Які кольори переважають? 
- Які фрукти, листя, квіти, нагадують вам осінь?
(картинка з інтернет ресурсів)
- Як ви уявляєте "Пані Осінь"?
Пані Осінь - це не просто жінка, а уособлення пори року. Її можна уявити лагідною, або величною, а одяг прикрасити дарами природи.
   Покрокове пояснення виконання малюнку:
1. На середині  аркуша нанесіть легкі контури голови та плечей.
2. Визначте напрям руху - може стояти прямо, або ніби кружляє у вітрі.
3. Легко намідьте форму сукні (широка, хвиляста чи ще якась).
4. Позначте деталі обличчя та зачіски.
Далі продовжуйте малювати  з кольорами.
 Почніть з фону - легкі, теплі відтінки жовтого, охри, рожево-помаранчевого.
Волосся: теплі кольори- жовтогарячий, коричневий, можна додати золотисті відтінки.
Сукня: нижня частина - плавні переходи жовтого, зеленого, червоного. По краях сукні  намалюйте листя різних форм (клену, дуба, берези)
Обличчя: м'які відтінки тілесного кольору, додати рум'янець.
Прикраси: намалюйте намисто з калини, сережки з жолудів, або ягід. Можна додати додаткові елементи до свого малюнка: птахів, дощові хмари, падаючі листочки.
Завдання: Намалюйте малюнок - Пані "Золота осінь". У кожного з вас повинна бути своя гарна, не повторна пані. 
Чекаю фото малюнків у групі вайберу.

29.10. 2025р.

Гурток: "Олівець-малювець" (ІІ група)

Тема: Начерки з натури груп людей у русі.

Анатомічні та конструктивні особливості постаті людини.

За основну одиницю виміру постаті людини взято голову людини. Пропорції постаті у людей різного віку не однакові. Висота голови у немовляти вкладається в постаті 4 рази, у дворічної дитини – 5 разів, семирічної – 6, у чотирнадцятирічної – 7, а у двадцятип’ятирічної людини високого зросту 8 разів.



Орієнтовні відомості:

  1. Голова і тулуб становлять половину всієї постаті людини, а друга половина це ноги.
  2. Ширина розставлених рук наближається до зросту тіла людини.
  3. Ширина плечей дорівнює двом головам, ширина чоловічого таза - 1 ½, жіночого – 1 ¾ висоти голови.
  4. Довжина руки дорівнює трьом розмірам голови.
  5. Опущена рука досягає половини стегна.
  6. Довжина кисті руки дорівнює розміру обличчя.
  7. Довжина стопи дорівнює висоті голови.

  Малювання людини у спокої можна виконувати, використовуючи такий прийом: спочатку намалювати схему, що визначає пропорції частин тіла і положення їх у просторі, поступово домальовуючи всі частини тіла повністю.

  Зображення постаті людини починають з узагальненого начерку. Легкими штрихами намічають рух постаті (нахил, поворот), визначають співвідношення окремих частин - пропорції (низька чи висока постать, товста чи тонка, струнка чи сутула). Потім узагальнено окреслюють межі основних об’ємів, промальовують і уточнюють дрібніші форми. Таким чином, процес малювання з натури можна порівняти з роботою скульптора, що спочатку робить каркас, на який накладає глину, намагаючись виявити загальний об’єм. Так само і той, хто малює, накидавши каркас малюнка та вивіривши його, встановлює співвідношення основних форм, а потім уже переходить до деталей. Слід підкреслити важливість одночасного зображення парних частин.

   Найскладнішим у малюванні людей є зовсім не портрет, а зображення у русі. у русі, ви дізнаєтеся прямо зараз. Відобразити правильні пропорції тіла на аркуші паперу – завдання не з простих. Щоб правильно це зробити, краще поспостерігати за реальними рухами людини або попросити когось позувати для вас у потрібній позі. Найскладнішим у малюнку людини у русі є положення його плечей, шиї, кистей рук та ступнів. Промальовування правильного розташування колін і ліктів теж може спричинити скруту. Якщо немає можливості поспостерігати за рухами людини насправді, спробуйте простежити за своїми рухами в дзеркалі або увімкніть відео. Також поспостерігати за людьми можна по телевізорі, якщо це спортивний канал.

Розгляньте схематичні зображення людей в русі.


Не легко дається намалювати відразу гарно малюнок людини. Тому використовуючи схематичні зображення можна поступово намалювати звичайний малюнок людини.

Перегляньте, як змінюються схематичні малюнки на об'ємні.

(картинки з інтернет ресурсів.)
ЗавданняНамалюйте сюжетний малюнок використовуючи за вашим вибором схематичні малюнки людей, так, щоб можна було зрозуміти чим займається зображена людина на малюнку.

 Чекаю фото малюнків у групі вайберу.


28.10. 2025р.

Гурток: "Олівець-малювець" (І група)

Тема: Начерки з натури листя та трав. Відображення форми, конструкції, об'єму за допомогою світла та тіні.

Сьогодні пропоную ознайомитись з новою не традиційною технікою малювання фроттаж.

Для техніки фроттаж необхідні нам папір, кольорові олівці, (щоб малювали легкоі жирним тоном), листочки з дерев, або з трав (щоб на них було добре видно прожилки).
Спочатку нам потрібно зібрати листочки різних розмірів, різних форм (із різних дерев, або трав). Збираючи листочки ви можете придумати  розташування їх на аркуші. Чи це буде просто хаотичне розміщення їх по всьому аркуші, чи можливо у якусь композицію ви захочете їх згрупувати.
Ці листочки треба охайно розмістити на твердій поверхні столу. Вивовітним боком до вас, тобто тим боком де видно сильніше прожилки. 
Потім накрийте листочки чистим аркушем паперу.
 Після цього, потрібно заштрихувати аркуш не надто гостро заточеним простим або кольоровим олівцем.Так ви отримаєте гарний відбиток, який буде імітувати фактуру предмета.
 Дивись малюнок зразок:
( з інтернет ресурсів)
Листочки можна розкладати на столі не просто  один біля одного, а навіть один на оден при цьому намагайтесь кожний з листочків розфарбувати іншим кольором. Натискаючи олівець сильніше ви можете відобразити темніші та світліші місця на листочках. Так можна отримати  світло тіньові відтінки. 
Завдання: Виконати малюнок  у техніці фроттаж з використанням листя різних дерев та трав, можна використовувати листочки з квітів що саме зараз квітнуть.
Бажаю вам гарних робіт, цікавих задумів та вдалих фото для звіту.
 Фото чекаю у групі вайберу.

28.10. 2025р.

Гурток: "Олівець-малювець" (ІІ група)

Тема: Створення робіт портретного жанру.

Сьогодні ми будемо створювати  портрети не звичним способом. Спробуємо відчути, як кольори, фактура та плями можуть передавати настрій людини.  
  
  Коротка розповідь:
Портрет може бути різним - схожим на людину, стилізованим, емоційним, навіть фантастичним. Художники шукають свої способи зображення - нетрадиційні техніки допомагають створити особливий настрій.

Для малювання можна використати три не традиційні техніки малювання:
1. Малювання (паралоновою)  губкою - м'які переходи тону, виразна фактура під час розмальовування фону.
2. Використання свічки + акварельна фарба - утворяться світлі ділянки вони  не зафарбуються, створюють "блиск" на шкірі, очах.
3. Використання солі на вологій фарбі - утворяться цікаві плями й структура, малюнок отримає живописність. 
    
    Завдання: Намалювати портрет у не традиційній техніці описаній вище та за послідовним виконанням зображення.
                     Послідовне виконання малюнка:
1. Побудова обличчя (начерк):
- легкими лініями олівця малюємо на аркуші (овал, розташування очей, носа, рота, брови);  
- позначаємо плечі, зображуємо волосся.
2. Вибір техніки (або комбінуйте декілька відразу):
- фон паралоновою губкою, або пензликом;
- світло на обличчі - свічкою (замалюйте свічкою ті місця, де б ви хотіли, щоб було світліше);
- фактура волосся - малюйте лінії відбитками картки, хвилясті, спіралеподібні, або з використанням солі (посипте сіль на зафарбоване місце, коли ще мокра там фарба на волоссі . І утвориться не звичне зображення. Потім сіль зтрусите).
- контур - наведіть тоненьким пензликом, або фломастером.
Після висихання  малюнок підсильте деталями: наведіть контури очей, брови, губи.
Можна додати кольоровий фон чи декоративний орнамент на задньому плані малюнка.
 
   Не традиційні техніки допомагають нам вільніше висловити почуття. У кожному портреті є частинка автора - це і є справжнє мистецтво.

   Бажаю успішних робіт і чекаю фото ваших малюнків у групі вайберу.

27.10.2025р. 

Доброго дня. Ми продовжуємо наші заняття онлайн з використанням технологій дистанційного навчання. 

Гурток: "Олівець-малювець" (І група)
Тема: Начерки з натури дерев, квітів. Відображення форми, конструкції, об'єму за допомогою світла та тіні.
 Отже давайте з'ясуємо, що таке начерк?
- Це швидкий, узагальнений малюнок, який передає лише основні, загальні риси об'єкта. 
Він служить для закріплення ідеї, композиції чи руху, передає головні риси, а не деталі, і може бути виконаний з натури, за пам'яттю або уявою. 

Характеристики начерку
  • Швидкість і простота: 
    Начерк робиться швидко, щоб встигнути зафіксувати момент або загальну ідею. 
  • Узагальненість: 
    Він фокусується на найважливіших рисах, не вдаючись у дрібні деталі. 
  • Універсальність: 
    Начерк може бути першим кроком у створенні більш детальних робіт, але також може існувати, як самостійний витвір мистецтва.
  • Різновид графіки: 
    Начерк є однією з форм графіки, яка використовує лінії для передачі форм. 
  • Означення начерка з книги Джорджо Вазарі «Життєписи найславетніших живописців, скульпторів та архітекторів»:

    «Начерками ми називаємо різновид первісних рисунків, виконаних для того, щоби знайти положення фігур і первісну композицію твору: вони виконуються мовби у вигляді плями та слугують попереднім натяком на ціле. А позаяк живописець накидує їх пером, іншим малярським приладдям або вугіллям за короткий час — у пориві натхнення й лише задля того, щоб перевірити придатність свого задуму — то вони й називаються начерками». (інтернет ресурсів)
    - Як передати форму предмета
    Щоб передати форму предмета в начерку, потрібно уважно вивчати його структуру, спираючись на конструктивний метод (побудова з простих геометричних форм) та пропорції (співвідношення частин). Важливо спочатку розмістити предмет на аркуші паперу, а потім перейти до деталізації, використовуючи лінію, штрих і пляму для передачі об'єму, текстури та світлотін.
                    Виконайте малюнок за планом:
    1.Виберіть предмет вдома для малювання (це може бути валон з кімнатною ківткою, дерево у вікні, або щось своє.) Розгляньте об'єкт, визначте основну форму( куля, конус, циліндр).
    2. Побудова загальних пропорцій: легкими лініями визначте розмір, нахил, положення на аркуші.
    3. Виділення конструкції: позначити основну вісь стебла, або стовбура, розташування гілочок, листків, пелюсток.
    4. Позначте світло і тінь: знайдіть джерело світла, помітьте тіні простими штрихами.
    5. Моделювання об'єкту: штрихування за формою предмета, використовуючи короткі лінії різної інтенсивності натиску олівця.
    6. Завершення: уточніть найбільш характерні місця (котраст, темні тіні), приберіть зайві лінії.
      Виконані малюнки за темою заняття, надішліть фото у групу вайбера. Чекаю на ваші фото роботи.

    27.10.2025р.
    Гурток "Павутинка" (ІІІ група)
    Тема: Способи поділу відрізка на рівні частини у нитяній графіці.
    Сьогодні ми ознайомимось теоретично  із способами поділу відрізка на рівні частини. Хача практично ми вже вміємо виконувати ці дії із зображенням малюнка в техніці нитяна графіка. Ми застосовуємо ці знання під час виконання схеми малюнка, тобто, коли  виконуємо проколювання дірочок на малюнку.

    Пропоную ознайомитись, їх є 4 способи.
    Читай тут:
    Завдання: Потринуйтесь виконувати поділи відрізків на рівні чатини за кожним із способів.

09.05.2025р.

Гурток: "Олівець-малювець" (І група)
Тема: Українське мистецтво XІX - XXст.
Сьогодні у нас є можливість ознайомитись з Українським мистецтвом 19-20 століття.
Передивіться відео:
1. відео дивись тут: (з інтернет ресурсів)
2. відео для перегляду дивись тут: (з інтернет ресурсів).

09.05.2025р.

Гурток: "Павутинка"
Тема: Виявлення рівня засвоєння навчального матеріалу, уміння застосовувати теоретичні знання на практиці.

08.05.2025р. 

Гурток: "Олівець-малювець"(І група)
Тема: Історія походження ремесел та декоративно-прикладного мистецтва.
Вступне слово керівника гуртка:
   В процесі історичного розвитку мистецтва склалися різні його види, кожний з яких має свої особливості та переваги. Види мистецтва традиційно об'єднують в такі групи: часові, просторові і синтетичні (просторово-часові). До часових мистецтв відносять музику і літературу. Просторові, або пластичні, або візуальні мистецтва – це все, що «в полі нашого зору». До таких належать образотворче мистецтво, архітектура, декоративне і прикладне мистецтво, дизайн. Синтетичні мистецтва – театр, кіно, цирк, телебачення – об'єднують пластичні і тимчасові. Наприклад, в театрі у створенні вистави беруть участь драматург, художник, композитор і ін. 
    Образотворче мистецтво – вид пластичних мистецтв, що включає площинні живопис і графіку, а також об'ємно-просторову скульптуру. Існує певна жанрова класифікація творів образотворчого мистецтва. Жанр – це тип художнього твору, який розрізняють за певними сталими, повторюваними формальними і змістовими ознаками. 
   До основних жанрів належать: портрет, основним завдання якого є передати уявлення про зовнішній вигляд людини та розкрити її внутрішній світ; 
пейзаж, що відтворює навколишній світ у всьому різноманітті його форм;
натюрморт – зображення предметів побуту, знарядь праці, квітів, фруктів;
історичний жанр розповідає про важливі моменти життя суспільства; 
побутовий жанр відображає повсякденне життя людей, звичаї, традиції того чи іншого етносу; анімалізм – зображення тварини, як головного героя художнього твору. 
     Розвиток обазотворчого мистецтва пройшов велику часову відстань починаючи від первісної доби, перших цивілізацій та античного світу. 
 Утворилось мистецтво первісного суспільства. Поширеним стало 
мистецтво та архітектура цивілізацій Давнього Сходу. З'явилось Античне мистецтво і Егейське мистецтво. Потім настає час розвитку мистецтва доби Середньовіччя - мистецтво Візантії. Поширилось мистецтво Київської Русі. Настає час  мистецтва епохи Відродження - Проторенесанс та Раннє Відродження. Високе та Пізнє Відродження. Відомими стають майстри Північного Відродження. Тут поширюється Нідерландський живопис. Мистецтво Німеччини епохи Відродження.

Детальніше про повний історичний розвиток образорворчого митецтва можна прочитати і ознайомитись тут .(інформація з інтернетресурсів).

08.05.2025р.

Гурток: "Павутинка"
Тема: Підсумкове заняття з розділу: Основа малюнку "кут", "коло", "овал". 

                  Повторіть та виконайте спосіб  заповнення "кута".

  1. 1.Накреслити на виворітній стороні картону будь-який кут.

  2. 2.Розділи кожну сторону кута за допомогою лінійки на 6 (всього 12) рівних частин (можна через 5 мм).

  3. 3.Пронумеруй отримані точки, починаючи з вершини. Вершину кута позначити точкою "0".

  4. 4.Зробити голкою більшої товщини або шилом, підклавши м'яку основу під картон, проколи у всіх точках, крім вершини («0»).

  5. Вдягти нитку в тоншу голку.

  6. Заповнити кут за схемою, починаючи з виворітного боку картону.

0500jmym-8da6-710x183.jpg

   Повторіть та виконайте спосіб  заповнення "кола"

1.Накреслити коло (спочатку невеликого радіусу 30-50 мм).

2.Розділити коло на 12 рівних частин. Після освоєння прийому, можна ділити коло «на око», проколюючи картон через рівні проміжки (чим менша відстань між проколами, тим ажурнішою та цікавішою виходить робота). Важливо, щоб крапок була парна кількість.Зробити проколи в отриманих точках. 

3.Вдягнути нитку в голку. 

4.Заповнити коло за схемою.


Щоб виконати
спосіб заповнення "овалу" нам треба знати всі способи заповнення "кола". 
Для підведення підсумку з розділу пройдіть тестування тут:
Чекаю ваші результати тестів та зображення заповнень базових форм у групі вайберу.

15.04.2025р.

Гурток: "Олівець-малювець"(ІІ група)
Тема: Техніка "папьє-маше".

Переляньте та ознайомтесь тут:
Як підготувати матеріал для роботи в техніці "папьє-маше"? Дивись тут: 
(відео з інтернет ресурсів).
Цікава маса отримується для роботи. Варто приготувати та спробувати попрацювати. 

14.04.2025р.

Гурток: "Олівець-малювець"(ІІ група)
Тема: Історія кранавальних масок. Виготовлення та оздоблення карнавальних масок.
- Що таке карнавальна маска?
Карнавальна маска - традиційний символ щорічного Венеціанського карнавалу. Маски використовувалися і в повсякденному житті з метою приховати обличчя. Це служило найрізноманітнішим цілям: від романтичних зустрічей до злочинів.
МА́СКА (франц. masque, від італ. màsche­ra) — спеціальна накладка зі щілинами для очей, що закриває верхню частину обличчя, із зображенням будь-якої істоти (фантастичної, міфологічної, людини, тварини тощо). Відома з найдавніших часів у багатьох племен і народів світу. Здавна виготовляли з підручних. матеріалів — глини, дерева, кори, шкіри, трави тощо. Первісні люди одягали маску під час особливих ритуалів посвячення в таємницю з метою відлякування злих духів, що несуть хвороби й нещастя. Ритуальні маски пов’язані ще з культом духів предків, тварин і природи.
Фото з інтернет ресурсів.
Малюємо ескіз карнавальної маски.
Маски можуть бути із зображенням частин тіла
Фото з інтернет ресурсів

Обираємо самостійно сюжет для маски і малюємо.
Розфарбовуємо та вирізаємо.
Можна проявити свою фантазію і виготовити маску за власним задумом.
Чекаю фото робіт у групі вайберу.

11.04.2025р.

Гурток: "Олівець-малювець"(І група)
Тема: Виконання малюнка "Опішнянські мотиви"


Коротенько про Опішнянські розписи:

Опішнянський розпис — це в основному рослинний орнамент: квіти, грона, колоски, гілки у вигляді букетів та віночків. 

  Характерними рисами є світло-жовтий колір візерунка, виконаний природним кольором глини, на червоно-коричневому, білому або зеленому фоні. Колір візерунка посилюють контрастами блакитного, темно-коричневого, яскраво-зеленого, синього, або чорного і поливають прозорою поливою.

Кераміку розписують великим рослинним орнаментом, що складається з нескладних геометричних мотивів, без різких ламаних ліній. Форма квітів — умовна за формою, часто близька до українських настінних розписів.

Розписують вироби традиційно жінки. Для розпису використовують кольорові глини-ангоби. Вироби, сформовані на гончарному крузі, спершу поливають рідкою кольоровою глиною, яка створює рівномірний тон. Після другої просушки їх розписують за допомогою гумової груші з соломинкою на кінці. Майстриня ставить виріб на гончарний круг і, обертаючи, наносить лінії. Потім, тримаючи виріб на колінах, малює візерунок, починаючи з найбільших елементів, які є опорою всієї композиції. Після закінчення нанесення контурного малюнка, його розфарбовують. Труднощі виконання розпису полягають у тому, що справжній колір ангоба виявляє під глазур'ю лише після випалу.

Для розпису мисок застосовують оригінальну техніку — «фляндрівку» (нанесення кольорів на черепок з подальшим їх розтягуванням спеціальним дротяним гачком). Виріб занурюють у червону глину, ставлять на гончарний круг і починають розписувати. Лінії «розтягують» мідним гачком. Фарба тонкими лініями входить одна в одну, створюючи візерунки. Ця техніка потребує швидкості, уважності, адже виправлення тут неможливі.

Свищики розписують так само, як і посуд, тільки більш дрібним і простим орнаментом.


Пропоную намалювати один із сюжетів Опішнянських зображень: це два півника під кущем квітів



Фото покрокового виконання малюнку дивись тут:
Отримуємо такий малюнок, тут:
Чекаю фото малюнків у групі вайберу.

11.04.2025р.

Гурток: "Павутинка"
Тема: Виготовлення ескізу  та схеми малюнка з використанням кута з колом, або кута з овалом.
Сьогодні продовжуємо працювати в техніці нитяна графіка. Будемо продовжувати удосконалювати свої вміння та навички виготовляти ескіз малюнку та схему малюнку з використанням знань виконання заповнень базових форм нитяної графіки: кут з колом, або  кут з овалом.
За фото по крокової інструкції пропоную виконати малюнок.

Етапи роботи з малюнком:

1. Виконуємо зображення ескізу малюнка з "овалів" та "кутів" на виворітному боці картону.

2. Виготовляємо схему малюнка.
 

3. Виконуємо заповнення базових форм нитяної графіки за схемою інструкційної картки. Звертаю увагу на заповнення тулуба. Овал тулуба заповнити слід використовуючи шов "вперед голка назад голка" (через одну дірочку).
Ноги - просто з'єднайте дірочки так, щоб утворилось зображення за зразком на виворітному боці малюнка.
Підбирайте кольорові нитки для роботи в кольорі.

Дотримуйтесь правил безпечного поводження з голкою та шилом.


Чекаю ваші фото з виконаними малюнками.

10.04.2025р.

Гурток: "Олівець-малювець"(І група)
Тема: Тренувальні вправи з Опішнянського та Петриківського розпису.

Вступна розповідь з елементами пояснення:
Декоративно-ужиткове мистецтво відіграє ваєливу роль в навколишньому середовищі людини, а особливо українців. Тому, що наш народ дуже творчий, працелюбний, любить красу зроблену власними руками. Ми є продовжувачами роду і тому повинні вміти продовжувати традиції нашого народу.
Якщо поміркувати, то ми зрозуміємо важливість існування цього виду мистецтва. Хто ще має стареньких бабусь чи прабабусь, то ви могли бачити у них речі розмальованого посуду, вишитих речей, самотканні доріжки на підлозі, глиняні тарілки, або глечики. Дерев'яний посуд.
Отже розгляньте таблицю і у вашій уяві з'явиться розуміння.  
 

Сьогодні ми знайомимось з творчістю майстрів Опішні і Петриківки. А саме з їх відомими розписами Опішнянським та Петриківським.

 

Село Опішня розташоване в Полтавській області, неподалік від річки Ворскли.

- А чи знаєте ви чому річка Ворскла має таку назву?

 "Існує легенда, що розповідає про те, що перед боєм зі шведами під Полтавою Петро I, пропливаючи на боті по річці, на найглибшому місці впустив у неї скло з підзорної труби. Скло потонуло, і розгніваний Цар вигукнув: «злодій скло (скла)!", давши тим самим річці назву.

По берегах Ворскли, на невеликій глибині, залягають пластичні барвисті керамічні глини. Колись давно на  місці згаслого вогнища люди знайшли затверділу, мов камінь землю. Так випадково було відкрито властивість глини тверднути у вогні. Відтоді почали виготовляти посуд з глини, покриваючи його поливою і випалюючи в печі за температури 900 °C. Спочатку ліпили ручним способом, а потім винайшли гончарний круг.

Виготовляють виріб опішнянської кераміки не менше 30–40 днів.

Українці завжди полюбляли гончарний посуд – куманці(фігурний посуд призначений для напоїв фігурний посуд призначений для напоїв), макітри, горщики, миски, келихи, вази. (розгляд посуди)

Візерунки, якими прикрашали посуд дуже легкі: це переважно ягоди, листя, кривульки, квіти, метелики, підковки

Кольори переважають коричневі, охристі, сірі, білі, жовто-коричневі, зелені. Але зауважте, не використовується червоний колір




Петриківський розпис – це декоративно-прикладне народне малярство України, яке зародилося в с. Петриківка, що на Дніпропетровщині.

Свою назву петриківський розпис отримав від назви села Петриківка (сьогодні – Петриківська ОТГ Дніпропетровської області), заснованого 1772 року на березі річки Чаплинка гетьманом Петром Калнишевським.

Художню основу петриківського малярства склали традиції декоративного розпису внутрішніх приміщень селянських хат. Декоративний стінопис був поширений в багатьох регіонах України. На Дніпропетровщині існувала традиція декорувати стіни хат багатим рослинним орнаментом. Особливими художніми якостями відзначалися стінописи в селі Петриківка. Малюнки на стінах хат не були довговічними. Перед великими святами стіни оселі білили і заново наносили нові квіткові орнаменти.

Цим видом декоративно-прикладного мистецтва займалися переважно жінки. В селі були відомі одна-дві народні художниці, які мали особливий хист до малювання. Їх сусіди часто запрошували розмальовувати свої оселі. Так поступово виокремилися спеціалісти, для яких декоративний розпис перетворювався на промисел.

Наступним етапом розвитку декоративного розпису стало виготовлення декоративних композицій на папері (мальовки). Вони імітували стінний розпис і наклеювалися на стіни відповідно до правил оздоблення оселі. Такі мальовки користувалися попитом на місцевих базарах і ярмарках. Село Петриківка було великим торговельним центром, там відбувалися щорічні ярмарки, на яких поміж інших товарів продавалися і декоративні розписи на папері.

Розгляньте основні елементи, якими розпочинається розпис.


Передивіться відео тут:
Сьогодні ми вчимось робити "зернятко"
"Зернятко" - це простий мазок,  його малюнок  залежить від пензлика. Він є самим головним елементом Петриківського розпису, з нього починають створюватись орнаментальні сюжети.
Пояснення по крокового малювання елементу розпису "зернятко".
На аркуші паперу проведіть вертикальну лінію до 5см.
Тримати пензлика треба, так щоб кінчик пензлика , вусик зернятка був повернутий протилежно до нашої лінії. Натискати пензлик треба так, щоб утворився мазок у вигляді капельки води. Повторюючи малювати такі елементи треба старатись, щоб відстань між ними була однаковою. Це буде розвивати у вас зорову увагу ритму у зображенні малюнку "зернятка" і окомір.
Далі мазки пензика наносять під кутом, щоб малюнок "зернятка" розміщувався кінчиком вгору, або кінчиком вниз. 


Потім наносимо мазки пензлика  з іншого боку вериткальної лінії.
Щоб малюнок отримався як фото вище.
Ми можемо уявно назвати наш  малюнок "колосочки".
Завдання: Потренуйтесь малювати "зернятка", щоб утворились колосочки. Чекаю фото ваших малюнків у групі вайберу.


Гурток: "Павутинка"
Тема: Підсумкове заняття з розділу: "Основа малюнка коло".
Пригадаємо, як зображувати коло в нитяній графіці. 
Коло у нитяній графіці - це не просто геометрична фігура. Це базова форма нитяної графіки. Тобто з основи кола ми створювали різні малюнки розміщені і в колі і поза межами кола.
Пропоную  пройти не велике тестування.
Розпочати тестування тест тут:
Чекаю фото відповіді вашого проходження тесту у групі вайберу.

09.04.2025р.

Гурток: "Олівець-малювець"(І група)
Тема: Створення декоративної композиції за мотивами народних ремесел.
-       Діти, ми з вами уже знайомі з чудовими виробами митців декоративно-прикладного мистецтва України. Згадайте, що означає слово «прикладний» або «ужитковий»? (Ці вироби призначені для користування в побуті). А що означає слово «декоративний»? (Ці речі є прикрасою, оздобленням чогось).
Тож сьогодні ми познайомимось з декоруванням виробів, застосуванням декору при виготовленні побутових речей.

1.)Розповідь керівника гуртка з елементами бесіди.

- Вишивка, ткацтво, килимарство, кераміка, декоративна обробка металу,

дерева, скла, тканини та розпис, лялькарство -це різновиди художнього ремесла, або народного мистецтва. 

 Художнє ремесло-галузь художньо-творчої діяльності, що з'явилось повністю на процесі ручної роботи з матеріалом. Такі ремесла існують майже в усіх народів світу. Для кожного виду художнього ремесла народні майстри використовують різноманітні матеріли, інструменти та обладнання, за допомогою яких створюють свої гарні роботи.

  Найпоширенішими видами народного мистецтва є художня обробка дерева, кераміка, килимарство і вишивка, що повʼязано з побутом та

естетичними потребами людини.

 Художня обробка дерева-найдавніший вид художнього ремесла. Коли

Майстри використовували різці, стамески для декоративного різьблення, то виготовляли деревʼяні тарелі, скриньки та інше.


         Кераміка - художнє ремесло майстрів, котрі виготовляли із глини посуд та інші вироби ужиткового призначення. Кераміка є одним із найпоширеніших видів декоративно-прикладного мистецтва в Україні та інших країнах світу. В Україні найбільш відомим містом народного керамічного ремесла є містечко Косів (Івано-Франківська область) та село Опішня (на Полтавщині). З давніх часів тут виготовляють макри, глечики, куманці, ліпні іграшки та прикрашають їх традиційними візерунками.

     Килимарство-виготовлення тканих виробів художнього та ужиткового призначення: килимів, килимових доріжок, гобеленів. Народні майстри надають великого значення орнаментальній композиції, стилізації природніх форм, а також кольору та його символіці.


  У килимарстві використовують вовняні нитки-пряжу, виготовлену за допомогою веретена та прядки. Пряжу забарвлюють у різні кольори, а потім за ескізом створюють орнаментальний виріб на ткацькому верстаті.

  Вишивка - найпоширеніший різновид народного мистецтва в Україні. Вишивкою оздоблюють одяг, скатертини, серветки, рушники.


 Хто з вас не бачив вишиваного рушника? Мабуть, немає таких. Хоч раз, а зустрічали. Адже рушник є окрасою світлиці. Без рушника не обходилося раніше жодне свято, він завжди був під рукою, тому і назву свою дістав від слова «рука»-рушник, тобто рушничок.

Завдання: Перегляньте відео та виконайте малюнок орнаменту вишивки по клітинкам. Відео тут: (щоб його переглянути треба на нього натиснути і у відкритому новому вікні знову натиснути на посилання).

Чекаю малюнки орнаменту рушничка по клітинкам

 

Гурток: "Олівець-малювець"(ІІ група)
Тема: Збірна витинанка різних видів.
Ми продовжуємо  знайомство з мистецтвом витинанка, вчимось їх створювати та виготовляти.
Витинанки — різновид українського народного декоративного мистецтва. Це орнаментальні та сюжетні прикраси житла, ажурно або силуетно вирізаніі ножицями, вирізані ножем з білого й кольорового паперу. Їх використовували для прикрашання стін, вікон, полиць, груб, коминів, печей, як іграшки для дітей тощо. Українські народні витинанки в сільських хатах з’являються в середині XIX сторіччя. Паперові витинанки в сучасному місті застосовують як новорічні прикраси вітрин, у художньо-педагогічному процесі, в оздобленні поліграфічної продукції, у дизайні одягу.
Типологія витинанок, що відповідає характеру та місцю їхнього застосування, налічує п’ять груп: хатні прикраси, трафарети, декор ритуальних предметів, привітальні листівки, витинанки-іграшки.

 
Основні види витинанок

Існує безліч видів витинанок, які відрізняються за технікою виконання та призначенням. Ось кілька основних:

  • Силуетна витинанка. Найпростіший вид витинанки, де вирізається один суцільний силует. Наприклад, силует янгола, дерева чи птахів.
  • Ажурна витинанка. Це складніший вид, де вирізається безліч дрібних деталей, що створюють вишуканий орнамент. Такі витинанки часто використовуються для прикрашання вікон або листівок.
  • Сюжетна витинанка. Ці витинанки розповідають історію. Наприклад, зображують сцени з народного життя, свята або обряди.
  • Об’ємна витинанка. Витинанки, які можна складати у тривимірні конструкції. Наприклад, святкові ліхтарики або ялинкові прикраси.
  • Збірна витинанка. Вона збирається з частин, які можна вирізати з різного кольору. Тоді вона ще стає і кольоровою.

  • Перегляд презинтації види витинанок. Дивись тут:
  • Завдання: Виготовити збірну витинанку.

  • Спробуйте виготовити такого метелика. 

    

Працюємо  з дотриманням правил безпечного  користуванням ріжучих інструментів .

Чекаю фото роботи з групі вайберу.

Гурток: "Олівець-малювець"(ІІ група)
Тема: Технологія виконання симетричної сюжетної витинанки
Симетричну витинанку дуже просто виготовити.
Головне пам'ятати про те, що сюжет зображуваного малюнку витинанки треба починати малювати на зігнутому навпіл аркуші паперу. Відштовхуватись від сторони згину аркуша, бо сам згин аркуша нам буде підказувати про існування вісі симетрії, яка розділяє наш малюнок витинанки на дві рівні частинки. Тобто, коли ми виріжемо наш малюнок, ми  отримаємо дзеркальне відображення тогож самого малюнку.
Сьогодні ми виготовимо таку симетричну витинанку.
                Фото поетапного виконання малюнку витинанки дивись тут: 
1 фото: Згинаємо аркуш паперу навпіл.
З боку згину малюємо ескіз нашої пташки. Малюємо так, щоб у дзьобі пташка тримала гілочку.
2 фото: Промальовуємо деталі на тулубі пташки, ті що будемо вирізати. Домальовуємо на місці згину аркуша гілочку. Та  дотримуємось правила про вісі симетрії промальовуємо гілочку. Тобто стебло гілочки при розгортанні малюнку буде умовно віссю симетрії ношої витинанки.
3 фото: З'ясовуємо для себе, які частинки аркуша нам треба вирізати, а які залишити, щоб малюнок отримався правильним. Вирізаємо відразу дві пташки і зайві частини паперу на аркуші між малюнком витинанки.
4 фото: Обережно розкриваємо вирізку малюнку та вирівнюємо дрібні деталі витинанки. 
Промазуємо клеєм та приклеюємо вирізаний сюжет витинанки на новий аркуш. Отримали  симетричну витинанку.
  Завдання: Виготовити симетричну витинанку за поясненням та фото інструкцією.
Пам'ятаємо про правила безпечного поводження з ріжучими інструментами (ножиці).
 Чекаю фото роботи у групі вайберу.

07.04.2025р.

Гурток: "Олівець-малювець"(ІІ група)
Тема: Композиція - витинанка за традиційною символікою.

Вірш «Витинанка»

Немов відтворення серпанку,

З паперу вирізані всі.

Ось перед нами витинанки —

Зразки чудової краси.

Легкі, прозорі, мов пушинки,

Серветки, зірочки, сніжинки,

Казковий витвір давнини.

Ажурні витончені стрічки

Кладуть на шафи і полички,

А ті, що мають форму кіл,

Кладуть під печиво на стіл.

Вступне слово керівника гуртка: 

Запитання до вихованців:

— Що таке витинанка?

Витинанка – орнаментальні й фігурні прикраси, ажурно витяті ножицями, вирізані ножем з білого або кольорового паперу.

— Які бувають витинанки?

Витинанки діляться на три групи — одинарні, складні та комбіновані.

За способом вирізування витинанки є симетричні, ажрні, силуетні, у смужці, колі, квадраті.

— Що зображують на витинанках?

Геометричні і рослині орнаменти, трапляються також  фігурки птахів, тварин, людей,  зображення предметів побуту, архітектури тощо.

Де використовують витинанку?

В оформленні одягу, прикраси побутових речей, для дизайну інтер’єрів, оформлення вікон та вітрин до різноманітних свят та урочистих подій.

Повторіть правила безпеки життєдіяльності під час роботи на занятті:

              Правила безпеки життєдіяльності під час роботи.
Загальні правила для вихованців:

1. Роботу розпочинати після дозволу майстра.

2. Інструмент використовувати за призначенням, не працювати несправним і тупим інструментом.

3. Різальні інструменти повинні зберігатися лише в спеціально обладнаних коробках у відведеному місці.

4. Під час робочого процесу не відволікатися на сторонні справи, не розмовляти, бути зосередженим.

5. У процесі роботи дотримуватися порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибрати його.

 

Користування ножицями:

1. Слід використовувати ножиці з заокругленими кінцями.

2. Класти ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3. Не працювати тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.

4. Ріжучи, уважно стежити за розміткою.

5. Під час роботи тримати матеріал пасивною рукою так, щоб пальці знаходились осторонь від гострого леза.

6. Не розмахувати ножицями, під час різання не пересуватися, а також не наближатися до того , хто з ними працює.

7. Після роботи ножиці потрібно тримати складеними, бажано в чохлі.


Завдання: Виготовимо сьогодні витинанку у формі писанки та зобразимо в ній квіти підсніжники. По крокове виконання дивись за фото інструкцією тут: 

Виконуємо наш ескіз за зображенням на фото.

Продовжуємо тут:
Вирізаємо детальки ті, що розфарбовані зеленим кольором. У нас потрібна деталь залишиться білим кольором. Намазуємо клеєм сторону на якій видно простий олівець та наклеюємо на кольоровий аркуш паперу, або картон. 
                                                   Витинанка буде такою дивись тут:
Чекаю фото ваших робіт - витинанок у групі вайберу.

25.12.2024р.

Гурток "Олівець-малювець" (І і ІІ група)

Доброго, святкового усім дня! Вітаю з Різдвом!
Лише сьогодні ми продовжуємо навчання з використання дистанційних технологій.

Тема: Малюнок новорічної листівки.
                 - Що ж таке новорічна листівка та як вона зявилась?



    Виявляється, що вітальні новорічні листівки з’явилися не так і давно: звичай надсилати їх на Різдвяні та Новорічні свята прийшов в Англію в 40-ві роки ХІХ ст. До появи листівок існував звичай дарувати гравюри та літографії на різдвяні мотиви, або писати надто довгі вітальні листи. Такий спосіб привітань був надзвичайно клопітким та забирав багато часу, що було надзвичайно проблематичним, особливо для міських чиновників. У теперішньму часі та суспільстві ми продовжуємо користуватись вітальнили листівками, хоча їх і вже витісняє електронна з появою компютерних, мобільних можливостей.

Передаючи свою листівку адресату ви, передаєте свій позитивний, емоційно налаштований настрій. Людина ним надихається для гарного проведення святкового дня. А якщо ваша листівка виготовленна вашими руками, вона носить в собі ще й цінність та  любов.

Пропоную переглянути варіанти вітальних листівок:


(з інтернет ресурсів)

Завдання : Намалювати новорічну вітальну листівку з використанням відбитків долоньки.

Виконайте малюнок за покроковим поясненням.
1. Підготуйте аркуш паперу та зігніть його навпіл. Листівка буде відкриватись, як робочий шкільний зошит.
2. Оберіть для себе ідею зображуваного малюнка. 
3. Розфарбуйте долоньку  гуашевими фарбами відповідним кольором -це може бути білий колір - для сніговичків, Зелений колір - для ялинки.
Можна розгулятись вашій фантазії і ви намалюєте щось своє.
4. На першій сторінці листівки зробіть відбиток пофарбованої фарбою долоньки.
5. Почекайте, щоб відбиток долоньки підсохла. Домалюйте дрібні деталі що необхідні для повного зображення малюнка.
6. Зробіть фото малюнка та надішліть фото у групу вайберу. 
Чекаю  ваші фото.


21.05.2024р
Гурток "Олівець- малювець"
   Доброго дня. Сьогодні працюємо дистанційно у зв'язку з активними ворожими обстрілами.

Тема: Виявлення рівня засвоєння вихованцями навчального матеріалу, уміння застосовувати теоретичні знання на практиці.
   
 Робота з тестовими завданнями:

1. Жанри образотворчого мистецтва опрацюй  матеріал тут:

2. Пригадаємо:

1. Що таке натюрморт?
2. Яким може бути натюрморт за розташуванням предметів?
3. Які предмети можна групувати у натюрморт?
4. Пригадаємо правила розташування предметів у натюрморті.

3. Пропоную пройти тест: Для виявлення рівня засвоєння навчального матеріалу вихованцями. Дивись тут:
(Зверніть увагу: Після переходу за посиланням на сторінку "На урок" треба ще натиснути на квадратик, що нище "Тестування". Потім відкриється на новій сторінці віконце з назвою тесту, знову натискаємо "Почати тест". Бажаю успіху!)

Гурток "Павутинка"

Тема: Виявлення рівня знань учнів навчального матеріалу, уміння застосовувати знання на практиці.

Сьогодні працюємо з тестовими завдання на виявлення засвоєння вами навчального матеріалу.
 
 Тестові завдання дивись тут:

 Завдання:Пройдіть тестові завдання. Запишіть на папері порядковий номер запитання  та оберіть правильну відповідь за літерою. На аркуші запишіть правильну відповідь.
  Наприклад: 1.- Б; 2.- В. і так далі. 
Ваш запис пройденого тесту сфотографуйте та надішліть мені у групу вайберу для перевірки ваших відповідей. 

09.01.2024р.

Гурток "Олівець-малювець"

Тема: Малюнок зображення предметів з врахуванням симетрії та силуету предмета.

         Переглянемо, пригадаємо та запамятаємо поняття: симетрія, силует, контур.

З перегляду  фото слайду ми можемо впевнено говорити про зображення предметів навколо нас. Ми можемо без труднощів знайти предмети симетричні. Це наприклад: метелик, каструлька, жук сонечко, листок, вікно (воно може бути і асиметричної форми), вироби симетричних витинанок. Назвіть ще приклади... 

Силуетом можуть бути всі предмети, якщо на них буде падати тінь, або ми не будемо їм промальовувати деталі. 
Контур - це простіше кажучи, лінія по кортуру предмета. З будь-якого предмету обвівши на папері ми можемо отримати контур.
Для виконання малюнка з використанням цих понять ми можемо використати різні способи та техніки малювання.
Наприклад: це малювання з використанням готового шаблону;
це техніка набриску;
виконання ескізів та виготовлення витинанок;
малювання штампами;
малювання по клітинкам.

Потринуйтесь виконайте завдання: намалюйте симетрично птаха та зимові сніжинки.


Завдання: Виконайте силуетний симетричний, або асиметричний малюнок  із використанням зображення контура предмета на власний вибір.
Наприклад:
Чекаю фото ваших малюнків у групі вайберу.


Гурток "Павутинка"

Тема: Виконання зображення "хвиля". Ознайомлення з базовою формою нитяної графіки "хвиля". Тренувальна вправа їз зображення та виконання її заповнення ниткою.

Сьогодні продовжуємо вивчення базових форм нитяної графіки - "дуга" .

То що ж таке дуга?

Дуга - це зображена частина лінії на колі. Можна сказати, що це частина кола, яка має дві точки початок і кінець.
Дуга може мати будь-яке місце на колі. Тобто дуга може виглядати так на будь-якому місці де вона зображена.


Щоб  працювати із цим зображенням нам треба її намалювати на виворітному боці картону. Потім виготовити схему. Проколоти дугу шилом через 5 мм дірочка від дірочки.
І використовуючи правило заповнення базової форми "дуга", виконати заповнення ниткою за інструкцією на фото. Дотримуючись числових показників за стрілочками.
Починати треба з першої дірочки (немає різниці з якого боку зправа чи зліва), Якщо дуга гарно вигнута, як на малюнку, то ми знаходимо другу точку в середині дуги та повертаємось назад на лицевий бік картону через сусідню дірочку. Далі продовжуємо почерговий рух заповнення ниткою дірочок поки не дійдемо до останньої дірочки.

 

Завдання: Виконати за описом (що вище) зображення базової форми "дуга".
Чекаю  фото ваших робіт у групі вайберу.
На наступному занятті ми продовжимо працювати з цією базовою формою та ознайомимось з новою - "хвиля". 

08.01.2024р. 

Гурток " Олівець-малювець"
Тема: Поняття "симетрія", "асиметрія".
Розглянемо ці два поняття: Симетрія – це розмірне, пропорційне розміщення частин цілого відносно площини, осі або центра. Є багато видів симетрії. Найпростіший із них – дзеркальний, за якого частини фігури розташовані одна відносно одної як предмет і його відображення в дзеркалі. Одяг людини, як і її статура найчастіше є симетричними.



А що ж таке асиметрія? Літера «а» на початку цього слова є показником протилежності, тобто відсутності (у цьому випадку — симетрії).

Асиметрія – це порушення симетрії елементів у межах цілогоасиметричність одягу створює враження руху, активності.

Легше зрозуміти ці поняття розглянувши малюнок. На ньому зображено два дерева. Проведемо віс  (поділимо дерева навпіл з гори до низу) та розглянемо кожну з половинок дерева що утворились. Ми бачимо, що малюнок першого дерева має однакове розгалудження крони, а на іншому малюнку половинки відрізняються одна від одної зовсім. Тому ми можемо зробити висновок та запам'ятати, Що на першому малюнку зображення симетричне один одному, а на другому асиметричні. (Ілюстраційний матеріал використала з інтернет ресуру).


симетричний 
асиметричний
Завдання: Виконати малюнок використовуючи поняття "симетрія",  або "асиметрія"
Малюнки можна малювати свої, використовуючи свою уяву та мислення. Зображення малюнків повинно бути в кольорі та закінченим.
Чекаю ваші фото робіт у групі вайберу.

     Гурток "Павутинка"
Тема: Виготовлення сюжетного малюнка "Вогні новорічних свічок"
Пропоную малюнок.
Ви бачите малюнки в кольорі та розфарбовку. За зображенням розфаобовки ви можете виконати ескіз малюнка та виготовити схему малюнка. Потім виконати заповнення кольоровими нитками кожної з частин схеми використовуючи правило заповнення базової форми коло. Підбирати кольорову гаму малюнка можна кожному самостійно.


По крокове виконання зображення малюнка

Звертаю увагу: малюнок виконуємо в техніці нитяної графіки. Тобто як завжди на нашому занятті гуртка "Павутинка"
Чекаю ваші фото робіт у групі вайберу.

28.11.2023р.

Гурток: "Павутинка"
Тема: Узор в колі. Виконання зображення в колі.
На минулому занятті ми працювали із зображенням малюнка у колі. 
За фотозображенням інструкційної картки треба було намалювати ескіз кола.
Розділити бічні сторони кола навпіл та вимірюючи 4 см 5мм по колу позначити мітки місць ліній поділу кола на 6 однакових частин. Виготовити схему (проколоти зображення узору в колі через 5 мм дірочка від дірочки).


Далі  заповнення кожної з 6 частин по колу використовуючи правило заповнення базової форми коло І способом. При цьому рухаємось по колу хоч у нас частинка має зображення трикутника.


Нагадаю та повторюсь: заповнювати кожну з частин кола можна одним кольором, або використовуючи нову нитку для іншої частинки іншим кольором. За проявом вашого бажання ви можете доповнити цей узор в колі. Це може бути просто узор, сніжинка, можна доробити кріплення та отримаємо новорічну іграшку. 
Повинно отриматись ось таке зображення та заповнення узора в колі.



Чекаю фото ваших робіт у групі вайберу. 



Гурток: "Олівець-малювець"
Тема: Виконання малюнка на вільно обрану тему.

Сьогодні є у Вас можливість намалювати малюнки спираючись на отримані знання та вміння від попередніх занять. 
Намалюйте малюнок з допомогою різних ліній, будь яким способом. Ми виконували малюнки різними способами. Щоб він був кольорово закінчений. Тобто у кольорі чи то олівцями кольоровими, фломастерами, фарбами.
  Чекаю Ваші  фото роботи у групі вайберу.

27.11.2023р.

Гурток:"Павутинка"
Тема: Виконання зображення  вміщує в себе базові форми кола. Узор в колі.
Пригадаємо зображення базової форми коло в нитяній графіці за інструкційною карткою.. 

І спосіб

ІІ спосіб

Пропоную попрацювати за по кроковою інструкційною карткою заповнивши коло узором. У вас отримається зображення сніжинки в техніці нитяна графіка
Інструкційна картка:

На 1 схемі:
Накресліть коло. Визначте середину бокових сторін. Та від них відміряйте однакової довжини відрізки довжиною 4см 5 мм. Так проставте на колі відмітки для проведення ліній через усе коло, щоб розділити його на 6 однакових частин.
На 2 схемі:
Виготовте схему малюнка. Проколіть дірочки на відстані 5мм одна від одної. Працюйте на виворітному боці та дотримуйтесь правил безпечного користування з шилом та голкою. 
На 3 схемі:
Заповнюйте кожну з 6 частин за інструкцією покрокових рухів. Рухаємось по колу заповнюємо схему за правилом заповнення базової форми коло 1 способом.
На 4 схемі:
Зображення, яке повинно бути у вас на лицевому боці. На виворітному боці, не забуваємо, повинні бути короткі сцібки.
Кольорову гаму можна обрати різну, або одного кольору.
Роботи багато, тому розраховуємо працювати два заняття.  
Чекаю фото ваших робіт у групі вайберу.



Гурток: "Олівець-малювець" І група

                                                                  Доброго дня!

                             Працюємо сьогодні з використанням дистанційних технологій.
Тема: Малювання на довільне скупчення спіралеподібних ліній, малювання за асоціацією.

Ви вже отримали на попередніх заняттях вміння виконувати зображення спіралеподібних ліній. 
                Пригадайте та потринуйтесь малювати спіралеподібні лінії.



  Подумайте і скажіть:
1.Де в навколишньому середовищі ви можете зустрічати такі пружинки?(В іграшках, в запчастинах до велосипеда, автомобіля, трактора, в кульновій ручці, кудряве волосся.)
2.В яких малюнках найчастіше ми можемо бачити спіралеподібні лінії? (Малюнки у графіці)
3. Як іншим словом можна назвати спіралеподібні лінії? (Пружинки)
                                                                    Завдання:
                  Виконайте малюнок із зображення на ньому спіралеподібних ліній.
Можна малювати малюнки з використанням вашої уяви та асоціацій.
Можна малювати малюнок за зразком ( ілюстрації з інтернет ресурсів):


 Малюнки повинні бути  кольоровими.
Чекаю фото ваших робіт на сторінці у групі вайберу.

10.10.2022р.

Гурток "Олівець-малювець" ( ІІ група)

 Тема: Натюрморт з геометричних фігур у різних положеннях на білому фоні.

Розгляньте малюнки натюрмортів.



Назвіть об'ємні геометричні фігури, що зображені на малюнках.

Ви переглядами малюнки натюрмортів. На кожному з них є зображений циліндр, також є конус та куб.
Розгляньте поетапне зображення циліндра.




Завдання: Виконайте малюнок цилінда. Розташуйте його за власним бажанням вертикально, або горизонтально та зобразіть ще об'ємну геометричну фігуру.
За бажанням намалюйте предмет циліндричної форми, що використовується у вас вдома у повсякденному житті. Будь ласка малюнок зображуйте на весь аркуш паперу. Щоб він був гарно видимим на білому фоні. Це може бути: каструля, велика, глибока миска, бідончик, банка та інше. 
Зверніть увагу на розташування фігур. Вони повинні зображуватись близько та із використанням способу накладання одного на інший.

У кого виникають проблеми перегляньте відео на допомогу тут:
Чекаю ваші фото робіт у групі вайберу. Будь ласка  попросіть, щоб вас хтось сфотографував. Робіть фото, щоб видно було того, хто малював малюнок.

10.10.2022р.

Гурток "Павутинка" (ІІІ група)

Тема: Виконання малюнка орнаменту за задумом вихованців в техніці нитяна графіка.

Орна́мент (від лат. ornamentum — прикраса) — візерунок або узор, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, стилізованих тваринних чи рослинних мотивів.
Орнаменти ми зустрічаємо дуже часто на вишивках українського  національного одягу та речей. Є види орнаменту:
рослинний,зооморфний, антропоморфний, геометричний, каліграфічний, пейзажний.                                                                                                                                                      
 Пропоную спробувати виконати орнамент у техніці нитяної графіки. Це буде зображення орнаменту у стрічці. 
Це буде узор у смужці з ритмічним повторенням геометричних фігур, які ми заповнимо кольоровими нитками використовуючи знання заповнень базових форм.

Дивись інструкційну картку покрокового зображення орнаменту:


Дивись відео тут:
Чекаю фото виконаних зображень орнаменту.


04.10.2022р.

 Гурток "Олівець-малювець" ( ІІ група)

Тема: Натюрморт з геометричних фігур у різнних положеннях на білому та сірому фоні.
Малювання меблів.
Головним завданням сьогодні на занятті буде навчитись зображувати натюрморт з геометричних фігур та виконання малюнка меблів.

Пригадаємо.
1. Що таке натюрморт?
(Натюрморт — це зображення нерухомих, застиглих предметів (квітів, овочів, фруктів, меблів, килимів тощо).
2. Які ви знаєте геометричні фігури? Дивись відео з інтернету тут:
3. Назвіть види геометричних фігур. Дивись відео з інтернету тут:
Нас цікавлять, сьогодні, саме об'ємні  геометричні фігури.
Перегляньте фото натюрмортів з геометричних фігур відповідно до нашої теми заняття.



Завдання: намалювати натюрморт з геометричних фігур. 
Щоб намалювати натюрморт спочатку уважно роздивіться, як зображують художники геометричні об'ємні фігури у своїх роботах.




Завдання: намалювати малюнок меблів за вибором.

Як намалювати поетапно стілець дивись тут:

Для зорового сприймання:

Можна намалювати меблі будь які за бажанням.
Чекаю ваші фоторезультати у групі вайберу.


27.09.2022р. 

 Гурток "Олівець-малювець" ( ІІ група)

Тема: Закони лінійної та повітряної перспективи. Перспективні скорочення.

Ознайомимось коротко. 
У образотворчому мистецтві існують  види перспектив: фронтальна, кутова, повітряна та лінійна.

Ознайомтесь та перегляньте відео за посиланням тут:
Дивись відео тут:

Запам'ятайте основний закон перспективи:
всі  паралельні лінії віддаляючись від спостерігаючого сходяться у одній точці.

Необхідно знати ще й такі закони перспективи.

1.      По мірі віддалення предмети зменшуються.

2.      Колір блідне.

3.      Контрастність поступово лагідніє.

4.      Ближні предмети зображаються детально, а дальні узагальнено.

 5.     Видалені світлі предмети притемняються, а темні освітлюються.

                               Перегляньте відео тут:

Завдання: Виконайте малюнок у перспективі. Можна за допомогою переглянутих відео.

 Чекаю фото малюнків у групі вайберу.

 20.09.2022р. 

Гурток "Олівець-малювець" ( ІІ група)

                                                    Всім! Всім! Всім! 
                                             Доброго та спокійного дня!

      Ми продовжуємо навчання з використанням дистанційних технологій.
За новим розкладом. 

                     На дистанційному занятті ми будемо зустрічатись по

                                             вівторкам о 13.15. до 16.15.                                                                                                                    

Тема: Ознайомлення  з планом  роботи  гуртка  на  навчальний рік.  Організаційні питання.  Правила  поведінки  в  колективі.  Інструменти  та  матеріали.  Правила безпеки на заняттях.

                                 1.  Гра.  Перевір своє необхідне обладнання:
Я пропоную вам відгадати слова- шифри. Тут зашифровані слова з обладнання та матеріалів. Названі лише приголосні звуки, без голосних. Необхідно назвати їх назви:

          1.    ЛЬБМ - ?              4. ПНЗЛК -?           7. ФРБ - ?
          2.    ЛВЦ - ?                 5. ВД -                    8. ЛНЙК - ?
          3.    ГМК - ?                 6. ППР -?               9, СРВТК - ?
                                                                               (Чекаю ваші відповіді у групі вайберу)
2. Ознайомлення з планом роботи гуртка на навчальний рік.
   Хочу повідомити вам про план роботи гуртка. 
Гурток "Олівець-малювець" продовжує свою творчу роботу. та ваше навчання в ньому.
Цього року ви вважаєтесь найстаршою групою по відвідуванні занять гуртка. Тому, що ви вже навчатиметесь третій рік. Нвчання проходитимуть відповідно навчальній програмі. і за програмою діти мають вчитись три роки в одному гуртку.  Саме в цьому році бажаючі вихованці можуть закінчити своє навчання у гуртку за  бажанням та за умови, якщо відвідував гурток сумлінно та майже без пропусків три роки. По закінченні навчального року діти пройшовши підсумковий іспит отримують свідоцтво про закінчення навчання у гуртку. 
   Ми і надалі будемо удосконалювати свої вміння творчих виконань малюнків  використовуючи нетрадиційні способи малювання.
          3.  Тому пригадаємо правила поводження з інструментами на занятті гуртка.

 Під час роботи з восковою крейдою і пастеллю забороняється:

  • 1.брати їх до рота;
  • 2.засовувати у вухо, ніс, очі собі або сусідові;
  • 3.розмахувати ними;
  • 4.ламати;
  • 5.класти в непризначене для них місце;
  • 6.малювати на тілі або одязі як свєму, так і сусіда;
  • 7.кидатися ними.

  • При роботі з фарбами і клеєм слід уникати:

    • 1.попадання їх в очі, до рота, у ніс.
    • 2.можливості забруднити обличчя, одяг.

     3.Не можна пробувати фарби, клей та інші матеріали на смак.

     - Протягом заняття необхідно стежити за чистотою рук і робочого столу.

    - У разі будь-яких неполадок або пошкоджень шкіри обов'язково звернутися за допомогою до керівника гуртка..

    -  Після закінчення роботи прибрати приналежності на місце.

     - Вимити руки.

    - Привести в порядок робоче місце.

  • Спілкуємось у вайбер групі в разі винекнення запитань. Відповім на всі поставлені запитання.

  •                              Плавно переходимо до практичної частини.

  • Ми сьогодні,так вже вийшло, проводимо наше перше заняття. Тому відштовхуватись будемо від традиційно прийнятого проведення першого заняття на тему: «Творчість торує шлях до перемоги!».

  •  Хтось вже може зрозумів, наші малюнки будуть присвячені нашій незламній Україні.

  •                                Вправа: "Асоціативний кущ":

  • Пропоную поміркувати про Україну.

  • - Які асоціації викликає у вас слово Україна?

  • - Назвіть слова, які відносяться до цього слова (УКРАЇНА)

  • (Наприклад: мова солов"їна, вареники, пироги, вишиванка, вінок, пісня, танок, щастя, добро, мир).

  • Зображення слів на аркуші паперу відповідно до заданої тематики називається тегами.

  • Пропоную вам на аркуші паперу виконати зображення тегів на тему Україна.

  • Слова можна друкувати, писати письмовими літерами, малювати кожну літеру. Проявіть свою творчість. При умові, що вся поверхня аркуша паперу буде заповнення словами тегами.

  • Малюнки можуть бути схожими на такий:

  • Чекаю ваші фото малюнків у групі вайберу.



Немає коментарів:

Дописати коментар